Diskuzní fórum https://diskuze.rvp.cz/ |
|
Pomůže definice ICT gramotnosti formulování vzděl. cílů? https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=479&t=16061 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Daniela Růžičková [ pon 20. zář 2010 13:36:26 ] |
Předmět příspěvku: | Pomůže definice ICT gramotnosti formulování vzděl. cílů? |
Myslíte si, že definice ICT gramotnosti pomůže při formulování konkrétních vzdělávacích cílů pro jednotlivé stupně vzdělávání v oblasti ICT? |
Autor: | David Hawiger [ úte 21. zář 2010 15:18:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pomůže definice ICT gramotnosti formulování vzděl. cílů? |
Samozřejmě, že ano. Otázkou ale je, kdo bude dané vzdělávací cíle určovat. Jedním z problémů našeho vzdělávacího systému je "přejímání definic" do strategických záměrů škol a potažmo individuálních plánů. Správné definování dostatečně ambiciózních cílů a přitom realisticky nastavených měřitelných ukazatelů jejich splnitelnosti je jednou z oblastí, ve kterých máme nemalé rezervy. |
Autor: | Pavlína Hublová [ čtv 14. říj 2010 17:11:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pomůže definice ICT gramotnosti formulování vzděl. cílů? |
A ono se někde plánuje, že se bude RVP upravovat? |
Autor: | Lenka Říhová [ čtv 14. říj 2010 19:33:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pomůže definice ICT gramotnosti formulování vzděl. cílů? |
Doba rychle utíká, my stárneme a RVP s námi. Počti si tady |
Autor: | Lucie Slejšková [ čtv 28. říj 2010 18:24:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pomůže definice ICT gramotnosti formulování vzděl. cílů? |
Mimochodem 24.-25.11. se koná konference Informační gramotnost - vědomosti a dovednosti pro život (Jak ovlivňují a mění informační vzdělávání moderní technologie?). Jak souvisí práce na definici ICT gramotnosti s jejím pojetím, o kterém bude řeč na konferenci? |
Autor: | Daniela Růžičková [ čtv 18. lis 2010 19:53:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pomůže definice ICT gramotnosti formulování vzděl. cílů? |
Lucie Slejšková píše: Mimochodem 24.-25.11. se koná konference Informační gramotnost - vědomosti a dovednosti pro život (Jak ovlivňují a mění informační vzdělávání moderní technologie?). Jak souvisí práce na definici ICT gramotnosti s jejím pojetím, o kterém bude řeč na konferenci? Vztah informační gramotnosti a ICT gramotnosti je jedna ze dvou základních otázek, na které je, myslím, nutné si v dnešní době ujasnit odpověď. Druhá je vztah oborových a ICT dovedností. Ani jedna odpověď ovšem není vůbec snadná! Informační, ICT, digitální, počítačová gramotnost. Trochu to vypadá, že každý, kdo trochu přičuchne k teoretickým východiskům vzdělávání, informací a technologií má potřebu definovat svou vlastní gramotnost. Přeskočím jeden krok, hodím ICT, digitální, počítačová do jednoho pytle kompetencí, jež se vážou na technologie, a zaměřím se na rozdíl mezi informační a ICT (zástupně za ty ostatní jmenované) gramotností. Především neexistuje jedna správná odpověď. Definic existují když ne stovky, tak desítky. Lze vypozorovat, že se začaly oddělovat proudy definující informační gramotnost a ICT gramotnost. Vím, začíná to vypadat jako nudná teorie, která je održené od praxe a naprosto bez významu pro učitele stojícího tváří v tvář žákům. Ale důvody vyplývaly z praktických zkušeností v reálném životě a ve třídě, sledovaly vývoj technologií a jejich pronikání do nejrůznějších našich činností. Na počátku byla informační gramotnost, ale postupně její rámec přestal vyhovovat popisu situací, k nimž dochází v životě i ve výuce. V literatuře je to docela hezky popsáno jako "spor" knihovníků (librarians) a vzdělavatelů/učitelů (educators). Je to na delší pojednání, s vědomím, že si vysložím kritiku, se to pokusím shrnout takto: přestože by se dalo malování vnímat jako tvorba vizuální informace, pro potřeby výuky s využitím ICT to je příliš úzký kabátek. Jak k tématu budou přistupovat na konferenci, nevím. (Je knihovnická ) Zeptám se. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |