Myslím, že by se dalo říct, že ve školách našeho typu a různorodosti postižení, které se nám ve třídách scházejí, mají všechny předměty charakter předmětů speciálně-pedagogické péče
.
Pokud bych mohla něco vyzdvihnout, pak sem v naší škole řadíme Smyslovou výchovu, kam jsme kromě složek, které rozvíjejí smyslové vnímání zařadili i
terapie, které ve škole využíváme - aquaterapie, pobyt v solné jeskyni, trampolining, snoezelen, psychomotorika, canisterapie. Vzhledem k velkému počtu žáků s narušenou komunikační schopností těžšího stupně (sluchové vady, autismus, dysfázie, těžká MR) dělíme předmět
Komunikační výchova na dvě složky – řečovou výchovu a alternativní a augmentativní komunikaci, kde máme vypracovaný systém budování podpůrných nebo náhradních systémů . Zrovna tak předmět Čtení a psaní, počítá s žáky "nemluvícími".
O předmětu Bazální stimulace jsem psala v jiném vláknu diskuze.
Moc by mě zajímali zkušenosti kolegyň, se kterými jsem tu v minulosti řešila otázky k tvorbě jejich ŠVP. Jak se vám to povedlo? Učí se vám dobře podle vašich ŠVP?