Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Jak řešíte problémy s výukou menšího počtu žáků?
PříspěvekNapsal: čtv 23. zář 2010 12:11:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 03. srp 2010 9:41:02
Příspěvky: 9
Téma základní škola speciální bylo vytvořeno na základě skutečnosti, kdy se v letošním školním roce 2010/2011 začalo ve všech základních školách speciálních učit podle nového školního vzdělávacího programu (ŠVP), který si školy tvořily na míru. Podle nově vzniklých ŠVP se začalo od tohoto roku učit pouze v 1. a 7. ročníku. Jelikož se ve většině případů vyučuje ve třídách v malotřídním režimu, předpokládá se, že nastanou problémy s koordinací se stávajícím učebním programem (Učební program pomocné školy). Proto bychom chtěli formou diskuze tento problém řešit společně s Vámi. Podělit se o Vaše zkušenosti, návrhy, jak řešíte v praxi tuto skutečnost.

Jakým způsobem se snažíte řešit vzniklé problémy s výukou menšího počtu žáků podle ŠVP (1. a 7. roč.) a Učebního programu Pomocná škola při zařazení více ročníků v jedné třídě?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Jak řešíte problémy s výukou menšího počtu žáků?
PříspěvekNapsal: pát 05. lis 2010 11:01:58 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pon 18. kvě 2009 8:40:03
Příspěvky: 530
V naší škole se letošní nástup výuky podle ŠVP ZŠS týká pouze 10ti žáků. Kromě jednoho prvňáčka jsou to všechno žáci z rehabilitačních tříd (těžké mentální a kombinované postižení). Problém s koordinací současných a dobíhajících vzdělávacích programů nemáme. Vycházíme z doporučení MŠMT:
Citace:
...Učební plány umožňují školám v přechodném období do konce jejich platnosti organizovat výuku ve všech ročnících tak, aby se co nejvíce přiblížila výuce podle školního vzdělávacího programu. Zároveň umožňují školám přizpůsobit výuku tak, aby bylo možné realizovat záměry stanovené v ŠVP v co nejširším měřítku a po skončení přechodného období plynule přejít na výuku podle ŠVP v plném rozsahu.

Pro plynulý přechod je doporučeno přizpůsobit dobíhající program. Proto došlo ke sjednocení názvu předmětů a částečnému přesunutí hodinové dotace.
Máte podobnou zkušenost?

_________________
LenkaRi
http://www.i-sen.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Jak řešíte problémy s výukou menšího počtu žáků?
PříspěvekNapsal: pát 19. lis 2010 21:10:54 
Problémy s menším počtem řešíme tvorbou individuálních vzdělávacích plánů.
Pokud jsem správně rozuměla otázce, měli jste na mysli žáky, kteří nejsou v 1. a 7. ročníku a učí se podle ŠVP a ostatní žáky, kteří se učí podle dobíhajících dokumentů v malotřídním režimu?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Jak řešíte problémy s výukou menšího počtu žáků?
PříspěvekNapsal: pon 29. lis 2010 10:54:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 03. srp 2010 9:41:02
Příspěvky: 9
Otázce jste rozuměla přesně tak , jak byla položena. Jedná se o žáky v 1. a 7. ročníku, kteří se od září vyučují podle ŠVP a jejich spolužáky ve třídě, ale v jiných ročnících, kteří se podle ŠVP zatím nevyučují.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Jak řešíte problémy s výukou menšího počtu žáků?
PříspěvekNapsal: úte 07. pro 2010 22:11:13 
Dobrý večer, moc Vám děkuji za odpověď. Diskutovaly jsme to s kolegyněmi na setkání. Jsou i školy, které začaly učit podle ŠVP ve všech ročnících speciální školy, je to možné?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Jak řešíte problémy s výukou menšího počtu žáků?
PříspěvekNapsal: úte 07. pro 2010 22:50:10 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pon 18. kvě 2009 8:40:03
Příspěvky: 530
Odpověď zazněla již v tomto vláknu.
Oficiálně to možné není, lze jen přizpůsobit a skloubit výuku, tak aby vše plynulo...vzhledem k tomu, že podle mého názoru vzdělávání žáků speciálních škol prošlo dost výraznou transformací ihned po roce 1989, není v této oblasti změna s nástupem RVP tak markantní jako u běžných ZŠ. Vámi zmiňované školy tedy mohou vnímat ono maximální přizpůsobení dobíhajících programů jako téměř totožné s ŠVP 1.a 7. tříd ;) ...třeba

_________________
LenkaRi
http://www.i-sen.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Současné problémy transformace ZŠ
PříspěvekNapsal: čtv 10. kvě 2012 20:19:41 
Prosím potřebuji vědět jaké jsou současné problémy transformace ZŠ? Děkuji.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Jak řešíte problémy s výukou menšího počtu žáků?
PříspěvekNapsal: pát 11. kvě 2012 11:17:53 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. říj 2007 20:29:07
Příspěvky: 3331
Martino, potřebujeme otázku upřesnit. Šlo by to?

_________________
Lenka Urbanová, hlavní moderátor
Inovujeme Metodický portál RVP.CZ - inovujeme.rvp.cz.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: