Typická modelová situace účasti učitelů na mimoškolních akcích v době vyučování: 99% učitelů kteří mají o akci zájem učí a nemohou se zúčastnit prezenčně i kdyby chtěli sebevíc. To by musel(a) velmi chtít i ředitel(ka) školy a učitele na tutu akci vyslat jako na oficiální pracovní cestu (i s právním krytím v případě...atd.) a oficiálně zajistit suplování za nepřítomného učitele.
Částečné řešení:
a) jsou-li známá témata, a zájemce, který se nemůže zúčastnit má a chce něco sdělit, může svůj příspěvek pořadateli poslat předem (jako člen korespondent
)
b) někteří pořadatelé (například NUOV, příspěvky na konferenci TT-netu, nebo Open Source Conferece 2010, konference o Moodle, atd...) příspěvky v nějaké formě zveřejní (buď pouze pro účastníky, kteří zaplatili konferenční poplatek, nebo i pro ostatní zájemce)
c) po konferenci nebo kurzu umožnit zájemcům o probíraná témata diskutovat; diskuze přímých účastníků, kteří se již znají nebo poznali, ke kterým se mohou přidat i další, kteří se zúčastnit nemohli, nebo se diskuze přenese na již fungující fóra (nemusejí se znát osobně, znají své nicky, specializaci, názory, aj.)
d) provádět takovou nabídku kurzů, konferencí a školení, kterou by ředitelé akceptovali jako nanejvýš užitečné a učitelům umožnili se zúčastnit a případné poplatky jim financovat (což funguje)
e) mít natolik osvícené vedení škol, které na podobné akce učitele vyšle
f) fungující komunikační fóra (například toto a další odborná fóra - například Moodle, Linux, Audio, Poezie, Fyzika, atd...), ale to je už zaběhnutá současná praxe, kterou zájemci již dávno aktivně využívají.
Ale osobní účast je nejlepší, má nejširší přenosový kanál informací.