Jěště bych reagovala na Pavlínu a podotkla, že nevím, proč se omezuje jen na začínající učitele. Kde hledají pomoc ZKUŠENÍ učitelé?
Ale jinak cítím potřebu poznamenat, že realita se dostala do "vyššího levelu", než jen zkusit využít nějaké ICT ve výuce. Je to hodně sofistikované, ale rozhlédneme-li se a zhodnotíme-li kriticky realitu kolem nás, nemůžeme si nevšimnout, že technologie vyžadují řadu dovedností, jež jsou ve své podstatě oborové a nikoli ICT. Schopnost
číst při hledání informací na internetu, která je trochu jiná, než schopnost číst, když hledáme v tištěné encyklopedii, například. Schopnost
počítat, když chceme využít tabulkový kalkulátor při řešení matematické nebo fyzikální úlohy, která se liší od schopnosti počítat při postupu řešení úlohy na papíře. A tak, i jinak...
A tak se ptám, jsou ICT cíl, prostředek, nebo něco, na co bychom si už (sakra
) měli zvyknout?