Milá paní kolegyně,
vaším dotazem jste udeřila hřebíček na hlavičku, protože zmiňujete nejdůležitější a zároveň nejsložitější problematiku EJP, a to sebehodnocení.
Výsledky sebehodnocení a vašeho běžného hodnocení je určitě možné porovnat, ale to bych činila až tehdy, až budou žáci alespoň trochu schopni na své dovednosti a znalosti nahlížet. Naučit žáky se sebehodnotit je dlouhý proces, a to pro žáky všech věkových kategorií.
Jako při každé jiné novince ve výuce doporučuji začít se žáky postupně, tj. k určité aktivitě v hodině si vyberte vhodný deskriptor v části Co už umím. Až aktivitu skončíte, nechte žáky, aby se zhodnotili jen v rámci jediného deskriptoru. Pokud si žáci projdou všechny deskriptory najednou, může nastat, co píšete. Žáci zaklikají všechny deskriptory na 100% a tím sebehodnocení končí. Sice tomu nemůžete zabránit, ale vždy každý deskriptor vztáhněte k jedné aktivitě.
Výsledek sebehodnocení žáků můžete vidět poté, co vás žáci v části Co už umím - Slovní hodnocení vyzvou ke komentáři.
Doporučuji jednak nahlédnout do naší příručky k EJP:
http://metodicky-web-ejp.rvp.cz/metodikaa dále si projít příklady dobré praxe:
http://metodicky-web-ejp.rvp.cz/praxeHodně úspěchů při práci s EJP!