Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Co děláte, ABY u vás děti RÁDY CHODILY na nauku?
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=513&t=18273
Stránka 2 z 2

Autor:  Lenka Urbanová [ čtv 16. čer 2011 10:58:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co děláte, ABY u vás děti RÁDY CHODILY na nauku?

Marku, díky! Ale pro upřesnění: tyto náměty vnímáte jako způsob, jak přispět k tomu, aby děti chodily rády na nauku. Jsou tedy realizovatelné přímo v nauce. Nebo jste měl širší představu?
Možná by stálo za to někde takové nápady sbírat. Připadá mi, že se netýkají jen nauky. Bylo by fajn, kdybychom zde přeci jen u nápadů pro nauku zůstali.

Autor:  Návštěvník [ čtv 16. čer 2011 11:05:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co děláte, ABY u vás děti RÁDY CHODILY na nauku?

Pane kolego Frnko, uvádíte tady spoustu zajímavých informací, ale nešlo by to zpracovat nějak přehledněji ve formě článku. Já už se tam v tom nevyznám.

Autor:  Marek Frnka [ čtv 16. čer 2011 11:18:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co děláte, ABY u vás děti RÁDY CHODILY na nauku?

Lenka Urbanová píše:
...realizovatelné přímo v nauce. Nebo jste měl širší představu?
Možná by stálo za to někde takové nápady sbírat. Připadá mi, že se netýkají jen nauky. Bylo by fajn, kdybychom zde přeci jen u nápadů pro nauku zůstali.


Poslechy se na ZUŠ realizují žel většinou jen na nauce, pouze někteří kolegové umí s PC, nebo jej mají ve třídě...(někteří volí snadnější cestu-CD přehravač apod.)
Zatím neznám žádného kolegu co by pojal výuku na své hodině (konkrétního hudeb.nástroje) šířeji, a pouštěl žákům občas také hudební ukázky jiných nástrojů nebo kultury obecně...(jak nás nabádá RVP abychom plnili cíle zákl.umělec.vzdělávání...a rozvíjeli šířeji žákovy kompetence(dovednosti,rozhled, lásku k hudbě a kultuře obecně)

Na nauce je právě největší prostor pro takovéto počiny...(Proto se také již v RVP nenazývá "hudební nauka", ale Recepce a reflexe hudby...

Autor:  Marek Frnka [ čtv 16. čer 2011 11:26:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co děláte, ABY u vás děti RÁDY CHODILY na nauku?

Návštěvník píše:
Pane kolego Frnko, uvádíte tady spoustu zajímavých informací, ale nešlo by to zpracovat nějak přehledněji ve formě článku. Já už se tam v tom nevyznám.


Pane kolego všechno by šlo ;) , pokud se najdou ochotní lidé...máte prostor, klidně zpracujte cokoli co právě Vás zaujalo v různých příspěvcích do nějakého přehledného článku (můžete klidně využít věci z mých příspěvků, budu rád že to někoho zaujalo..., neosobuju si žádná autorská práva-jen shromažďuju co se mi zdá přínosné pro druhé-pokud má někdo dojem že to jsou nevyužitelné blbosti, je právě ZDE prostor pro výměnu názorů-od toho se to jmenuje DISKUSNÍ fórum... ;) )

...já raději konverzuju(pokud je s kým-děkuji za Váš příspěvek :P ), a jelikož mám uměleckou duši tak většinou tvořím explozivně když mne něco zaujme,a nemám zatím chuť čas ani náladu na jiné aktivity("úřednického ražení")-už tak trávím nechutně mnoho času u PC místo užitečnějších věcí... (zatím jsem přispěl svými podněty k vytvoření přehledu pro ZUŠ, dal heslo o Orffově metodě do Pedag.slovníku atd...máte prostor pane kolego :)

...pokud chcete aby sem někdo vůbec psal, tak prosím neodrazujte potenciální přispěvatele, o přehlednost se na tomto fóru starají jiní (moderátoři)...- musíte se prostě vyrovnat s tím, že buď tady nebude nic, nebo tu bude občas mírný TVŮRČÍ chaos, který postupně dostane svůj řád (možná jste si všiml a já velmi oceňuji za to práci místních moderátorů, za jejich přeuspořádávání vláken a průběžné úpravy...

PS: pokud by někdo chtěl něco zpracovat do nějakého metodického materiálu třeba do WIKI kde to může KDOKOLI DOPLŇOVAT :idea: (asi do tzv."Kabinetu-Různé") , nebo do článku do Odkazů či DUM...(já nejsem duší metodik a navíc mám ke zkostnatělým metodám ODPOR, učení hudby považuji za nepopsatelné jednoduše na papíře... :!: ).

Také jsem měl období kdy jsem chtěl mít vše nalinkováno...ale pokud si nejste schopen vzít pro sebe inspiraci z rozličných tipů, a vyžadujete jednoznačné metody, tak si je prostě udělejte- možná je využijí i další co chtějí "jednoduchá řešení"... 8-)

Pokud neví někdo jak třeba zpracovat nějaký postup do metodického "návodu" třeba do sekce WIKI, tak k dotazům jak na to, může každý využít pomoci a rad moderátorů přes SZ, jsou velmi ochotní a nápomocni... :oops:
(nebo ve společné diskusi úplně dole, jsou tipy jak na práci ve WIKI).

Autor:  Lenka Urbanová [ čtv 16. čer 2011 11:44:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co děláte, ABY u vás děti RÁDY CHODILY na nauku?

Marek Frnka píše:
Návštěvník píše:
Pane kolego Frnko, uvádíte tady spoustu zajímavých informací, ale nešlo by to zpracovat nějak přehledněji ve formě článku. Já už se tam v tom nevyznám.
...pokud chcete aby sem někdo vůbec psal, tak prosím neodrazujte potenciální přispěvatele, o přehlednost se na tomto fóru starají jiní (moderátoři)...- musíte se prostě vyrovnat s tím, že buď tady nebude nic, nebo tu bude občas mírný TVŮRČÍ chaos, který postupně dostane svůj řád (možná jste si všiml a já velmi oceňuji za to práci místních moderátorů, za jejich přeuspořádávání vláken a průběžné úpravy...

Tak. Proti tomuto se (nás) musím poměrně ostře ohradit! Neboť to je čiré nepochopení.
Přehlednost je otázkou nikoli moderátorů, ale především přispěvatelů. Úlohou moderátorů NENÍ srovnávat chaos po uživatelích, ale naopak vést uživatele k tomu, aby respektovali psaná i nepsaná pravidla, třeba i pod hrozbou sankcí. Chaos se vytvářet zkrátka nemá, diskuze slouží k diskuzi.
Moderátoři nechtějí být bičem, ale budou, pokud to bude nutné. Musí držet ve fórech takovou linii, která uživatelům umožní DISKUTOVAT a SLEDOVAT CO MOŽNÁ PŘEHLEDNÉ DISKUZE OSTATNÍCH.
Návštěvníkovi dávám za pravdu. A je varující, že má takový pocit (přestože tu Lucie poměrně drsně uklidila).
Marku, prosím, přečtěte znovu body, které jsme vám zasílali do soukromých zpráv.

Autor:  Marek Frnka [ čtv 16. čer 2011 11:53:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co děláte, ABY u vás děti RÁDY CHODILY na nauku?

Lenka Urbanová píše:
...
Přehlednost je otázkou nikoli moderátorů, ale především přispěvatelů. Úlohou moderátorů NENÍ srovnávat chaos po uživatelích, ale vést uživatele k tomu, aby respektovali, že chaos se vytvářet zkrátka nemá. Moderátoři nechtějí být bičem, ale musí držet ve fórech takovou linii, která uživatelům umožní diskutovat a sledovat co možná přehledné diskuze ostatních....


OK. Vždy se snažím držet tématu vlákna (proto také jsem založil samostatná vlákna, pokud se někdo odchyloval, tak k tomu došlo např.tím že moderátor po mne chtěl nejen "co mi chybí na tomto portále", ale zároveň i to "co již zde na portále lze najít"...čímž se vlákno nakonec muselo rozdvojit.
Samozřejmě že stručnost se cení, ne každý však dokáže pár slovy říci co má na srdci- tímto se omlouvám těm co je pro ně obtížné vůbec cokoli číst... ;) aby jsme podpořili trochu tu druhotnou čtenářskou negramotnost.

Navíc některá témata jsou zařaditelná do více vláken...(v hudbě ještě víc než na jiných typech škol, zvláště pokud se to týká rozvoje kreativity v hud.vyučování)

PS: pokud někdo neví kam zařadit svůj příspěvek, tak to může dát do "Ostatní témata "...aneb Co se jinam (zatím) nevešlo.

Autor:  Lenka Urbanová [ čtv 16. čer 2011 12:00:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co děláte, ABY u vás děti RÁDY CHODILY na nauku?

Marku, díky za snahu. Ale pokuste se v udržení tématu ještě přitlačit. I dnes jsem řezala téma na dvě.

Ale dost tohoto a zpět k nauce!
Tak, otázka pro ostatní: Co děláte, aby u vás děti rády chodily na nauku? Máte nějaký osvědčený nápad, postup, metodu? Naposledy jsme probrali poslechy (k těm více ZDE).

Autor:  Marek Frnka [ pát 17. čer 2011 8:26:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co děláte, ABY u vás děti RÁDY CHODILY na nauku?

Lenka Urbanová píše:
Marek Frnka píše:
... musíte se prostě vyrovnat s tím, že buď tady nebude nic, nebo tu bude občas mírný TVŮRČÍ chaos, který postupně dostane svůj řád (možná jste si všiml a já velmi oceňuji za to práci místních moderátorů, za jejich přeuspořádávání vláken a průběžné úpravy...

Tak. Proti tomuto se (nás) musím poměrně ostře ohradit! Neboť to je čiré nepochopení.
Přehlednost je otázkou nikoli moderátorů, ale především přispěvatelů. Úlohou moderátorů NENÍ srovnávat chaos po uživatelích, ale naopak vést uživatele k tomu, aby respektovali psaná i nepsaná pravidla, třeba i pod hrozbou sankcí. Chaos se vytvářet zkrátka nemá, diskuze slouží k diskuzi.
Moderátoři nechtějí být bičem, ale budou, pokud to bude nutné. Musí držet ve fórech takovou linii, která uživatelům umožní DISKUTOVAT a SLEDOVAT CO MOŽNÁ PŘEHLEDNÉ DISKUZE OSTATNÍCH.
Návštěvníkovi dávám za pravdu. A je varující, že má takový pocit (přestože tu Lucie poměrně drsně uklidila).
...


Chtěl bych se poměrně ostře ohradit i já...promiňte že sem vůbec přispívám a že Vám přidělávám práci (chápu, je před dovolenými...).

Chaos se vytvářet nemá, souhlasím, proto pokud jste si nevšimla, jsem ihned po splnění účelu delších příspěvků s tipy co lze zařadit do Přehledu pro ZUV, tyto své příspěvky rapidně krátil nebo přesunul sám do vhodnějších vláken...právě kvůli přehlednosti.

S těmi sankcemi to je skutečně pozitivní motivace pro budoucí přispěvatele co za to nebereme ani korunu... :mrgreen: :!:

Rád bych připomenul, že k tolika příspěvkům mne inspirovali moderátoři, a na základě pravda mnohdy většího množství příspěvků a delších, se vykrystalizovalo to co tady pro nás ze ZUŠ dosud citelně chybělo (přehled v digifoliu pro ZUV - k čemuž jsem ve spolupráci s vámi moderátory trochu přispěl... (to že ten přehled pro ZUV chyběl mohl být jeden z důvodů proč sem nikdo asi nechodil a ještě potrvá než si toho někdo všimne a docení že opravdu tento portál může být skutečně praktickou pomocí i pro ZUV... :P )

Nicméně je pravda, že budu uvažovat (pokud sem vůbec přispívat), spíše o vhodnější formě - založení blogu...(tímto vysílám vzkaz tvůrčím odvážlivcům co se nenechají odradit...aby si založili třeba zde na portále rvp.cz svůj blog (na modrém pruhu nahoře, nápis Blogy)...zde mohou podle libosti komentovat a přispívat vše co je zaujme a mohlo by být přínosem i pro další... ;)

PS: Ocenil bych určitě nejen já, kdyby se k tomu co kam patří, vyjadřovali spíše moderátoři kteří mají alespoň nějakou zkušenost s tím jak to na ZUŠ chodí !!!
(a když nevím, tak se zeptám někoho kdo tomu rozumí... :| )
---------
"...Ale dost tohoto a zpět k nauce!
Tak, otázka pro ostatní: Co děláte, aby u vás děti rády chodily na nauku? Máte nějaký osvědčený nápad, postup, metodu?"

Autor:  Lenka Urbanová [ pát 17. čer 2011 10:07:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co děláte, ABY u vás děti RÁDY CHODILY na nauku?

Pak jsem tedy velmi ráda, že jsme se shodli! Prosím další dotazy k práci ve fórech raději do soukromé zprávy.
Marek Frnka píše:
... Tak, otázka pro ostatní: Co děláte, aby u vás děti rády chodily na nauku? Máte nějaký osvědčený nápad, postup, metodu?"

Autor:  Lenka Urbanová [ pát 17. čer 2011 10:57:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co děláte, ABY u vás děti RÁDY CHODILY na nauku?

Marek Frnka píše:
...zatím jsem přispěl svými podněty k vytvoření přehledu pro ZUŠ, dal heslo o Orffově metodě do Pedag.slovníku atd...

O Orffově metodě se mluvilo v tomto diskuzním tématu dříve. Shrnuje a navazuje právě nové Markovo heslo "Orffova metoda" v lexikonu ZDE, doporučujeme!

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/