Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Hudební nauka - je to opravdu nutné?
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=513&t=255
Stránka 5 z 5

Autor:  hudebnik z praxe [ úte 28. kvě 2019 18:00:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hudební nauka - je to opravdu nutné?

Dobrý den,

našla jsem tuto starou diskusi a pro případ, že by si to někdo vyhledal zpětně, přispěju. Sama jsem chodila od 6 let až do dospělosti (flétna 8 let, poté zpěv). Hudbou se živím, je to moje zaměstnání. Já bych to tak "nežrala". Nauka mě vůbec nebavila. Ze začátku ano, měli jsme dobrou učitelku, pak se nám střídali a pro samotné učitele to bylo nutné zlo. Taky je to asi moc nebavilo :-D Zase bych to tak nepřeceňovala. Pár předznamenání, noty, nějaké akordy, jejich obraty, stupnice (tady je spíš problém kdo má jaký nástroj, u melodických nástrojů mají děti nevýhodu, i když to taky není těžké, ale nemají se to jak přirozeně naučit, jen nad papírem v podstatě. Nebo u nahrávek, nebo ve sboru), dynamicka znamenka, tempa, to jsou takove normalní věci, které pak v praxi jsou automatické a moc toho teda není :-D Z nauky se dělá zbytečná věda. Moje pětileté dítě to umí za dvakrát, když mu řeknu. To, co mají předepsané na rok. Jinak hudebni teorie, autoři a díla, hudba určitých období, to je studium na celý život a je to zajímavé. Ale to si člověk většinou uvědomí až je starší :-) Ta nauka by stačila učit normálně v nástroji. Protože s těmi různými označeními stejně pracuje a tak se to učí nejlépe. Písemky jsme psali taky, stejně jsme to nikdo neuměl, kromě klavíristů :-) Mnozí moji kolegové za různých ZUŠ učí a neznám nikoho, kdo by to bral nějak moc vážně :-)) Není to totiž nutné. Hlavně se z toho nepo...

Autor:  hudebnik z praxe [ úte 28. kvě 2019 18:20:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hudební nauka - je to opravdu nutné?

jeste jak to tu procitam, velmi se podivuji nad tim jak slozite o tom nekteri mluvi. Co se tam proboha tak vedeckeho ty deti uci? Vzdyt to je ciste pro praxi, co se uci na ZUS, to neni nic tezkeho jako na konzervatori a akademii. No, mozna mam jen vysoke naroky, nevim. Mam petilete dite, ono je tedy hodne chytre, muzikalni, takze asi ta moje perspektiva bude trosku jina, nez u prumernych deti, nevim opravdu. Ale proc by ucitel pul hodiny zabral vysvetlovanim nauky pri hre? Co na tom tak slozite vysvetluje? V kazdem rocniku je takovy obsah nauky, ze to lze v pripade pilneho ci chytreho a sikovneho zaka zvladnou za tri vyucovaci hodiny. Proc by mel ucitel na nastroji neco slozite pul hodiny vysvetlovat? To, co hraji na hodine a s cim se v notach ci pri prednesu zak setka za tu hodinu, to se da rict jednou vetou. A vysvetlit jednoduse a hrave. A pokud nekdo hraje na klavir, kytaru, akordeon, cimbal.... to si muze vsechno sam jednoduse vyzkouset. Jeste vic zajimavy mi prijde vzdelavaci ramec pro zakladni skoly. Co tam se clovek docte to je takove az....komicke. Jak to vse maji nazvano a pritom co asi za ten rok s detmi - plus antitalenty - udelaji? To je zase ....obsah cele ZS v HV se da shrnout do jedne pul hodiny. Max. hodiny, at neprehanim.

Stránka 5 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/