Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Individuální nebo skupinová výuka a vzdělávací obsah studia?
PříspěvekNapsal: úte 18. led 2011 16:53:48 
Podle svých zkušeností musím konstatovat, že v těchto dvou možných formách výuky nikdy nedosáhnu stejných výsledků (bezesporu je individuální výuka intenzivnější a účinnější než skupinová - 2 nebo dokonce 4 žáci v jedné hodině). Pokud tedy budou na jedné škole obě formy výuky bude vzdělávací obsah stejný nebo to bude v ŠVP nějak specifikováno?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Individuální nebo skupinová výuka a vzdělávací obsah stu
PříspěvekNapsal: úte 18. led 2011 19:39:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. čer 2009 21:09:00
Příspěvky: 1230
Dobrý den Lubomíre,
díky za dotaz. Jak to prosím řešíte na svých školách ve svých ŠVP?
Pokusím se zároveň na Váš dotaz upozornit i tvůrce RVP ZUV, zda by pro Vás měli odpověď.

_________________
Lucie Slejšková
EDUin
www.eduin.cz, www.rodicevitani.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Individuální nebo skupinová výuka a vzdělávací obsah stu
PříspěvekNapsal: čtv 26. kvě 2011 0:17:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 24. kvě 2011 22:44:43
Příspěvky: 110
Mně by zase zajímalo, jak tvůrci RVP (a inspekce) bude posuzovat naplnění výstupu v určitém ročníku, že "žák: se uplatňuje při hře v komorních nebo souborových uskupeních".

:?: Pokud žák na některé ZUŠce např. nebude vůbec nikdy během 1. ani 2.cyklu chodit do samostatného předmětu komorní hra nebo souborová hra, nevím zda bude dostačující prokázat, že s daným (možná dost nešikovným) žákem v rámci předmětu hry na sólový nástroj, děláme i souhru (duo) učitel+žák. Pokud by totiž byl nějaký žák bez rytmu a bez sluchu (což vůbec není výjimkou... :( ), tak mnozí pedagogové by jistě uvítali spíše tuto možnost:
- daný žák (např. až v sedmém ročníku, kde už je povinný výstup dle RVP, že žák se uplatňuje při hře v komorních nebo souborových uskupeních...) by dostal během části hodiny na svůj sólový nástroj prostor pro to, zahrát si dohromady s panem učitelem, případně se žákem jiného učitele (třeba přejitím do jiné třídy spolu se svým učitelem, stejně jako se to dnes děje v případě korepeticí (nadanějších!) žáků s klavírem...).

V takovém případě, by (jak to nyní chápu) úplně stačilo, aby méně nadaný žák, místo
samostatné další hodiny komorní nebo souborové hry, dostal v určitých ročnících raději "obligátní" hodinu sborového zpěvu...


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Individuální nebo skupinová výuka a vzdělávací obsah stu
PříspěvekNapsal: čtv 26. kvě 2011 20:57:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 24. kvě 2011 22:44:43
Příspěvky: 110
Aha, tak koukám, že stačí pořádně několikrát číst dokument RVP... :|

Tady sem našel odpověď:

RVP str.12 Žák získává elementární hudební návyky a dovednosti a následně je rozvíjí nejen jako sólista, ale i jako spoluhráč v komorní a souborové hře...
...realizuje se v podobě individuální výuky (např. sólová hra na nástroj)
a (!) v podobě kolektivní výuky (např. hra v orchestru, pěvecký sbor!!!!!, komorní hra, čtyřruční hra jako hra komorní).

Takže i pěvecký sbor je považován za "komorní a souborovou hru...", to je dobrá zpráva hlavně u slabších žáků (tedy dobré pro učitele nástroje, nikoli učitele toho pěvec.sboru :lol:


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Individuální nebo skupinová výuka a vzdělávací obsah stu
PříspěvekNapsal: sob 04. čer 2011 20:59:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. čer 2009 21:09:00
Příspěvky: 1230
Díky za postřehy.
Možná špatně čtu, ale zdá se mi, že jsme zatím nedali Lubomírovi odpověď na jeho dotaz:
Lubomír Zadina píše:
Pokud tedy budou na jedné škole obě formy výuky bude vzdělávací obsah stejný nebo to bude v ŠVP nějak specifikováno?

Jak to máte prosím vyřešeno ve svých ŠVP?

_________________
Lucie Slejšková
EDUin
www.eduin.cz, www.rodicevitani.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: