Diskuzní fórum https://diskuze.rvp.cz/ |
|
Individuální nebo skupinová výuka a vzdělávací obsah studia? https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=515&t=16925 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Lubomír Zadina [ úte 18. led 2011 16:53:48 ] |
Předmět příspěvku: | Individuální nebo skupinová výuka a vzdělávací obsah studia? |
Podle svých zkušeností musím konstatovat, že v těchto dvou možných formách výuky nikdy nedosáhnu stejných výsledků (bezesporu je individuální výuka intenzivnější a účinnější než skupinová - 2 nebo dokonce 4 žáci v jedné hodině). Pokud tedy budou na jedné škole obě formy výuky bude vzdělávací obsah stejný nebo to bude v ŠVP nějak specifikováno? |
Autor: | Lucie Slejšková [ úte 18. led 2011 19:39:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Individuální nebo skupinová výuka a vzdělávací obsah stu |
Dobrý den Lubomíre, díky za dotaz. Jak to prosím řešíte na svých školách ve svých ŠVP? Pokusím se zároveň na Váš dotaz upozornit i tvůrce RVP ZUV, zda by pro Vás měli odpověď. |
Autor: | Marek Frnka [ čtv 26. kvě 2011 0:17:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Individuální nebo skupinová výuka a vzdělávací obsah stu |
Mně by zase zajímalo, jak tvůrci RVP (a inspekce) bude posuzovat naplnění výstupu v určitém ročníku, že "žák: se uplatňuje při hře v komorních nebo souborových uskupeních". Pokud žák na některé ZUŠce např. nebude vůbec nikdy během 1. ani 2.cyklu chodit do samostatného předmětu komorní hra nebo souborová hra, nevím zda bude dostačující prokázat, že s daným (možná dost nešikovným) žákem v rámci předmětu hry na sólový nástroj, děláme i souhru (duo) učitel+žák. Pokud by totiž byl nějaký žák bez rytmu a bez sluchu (což vůbec není výjimkou... ), tak mnozí pedagogové by jistě uvítali spíše tuto možnost: - daný žák (např. až v sedmém ročníku, kde už je povinný výstup dle RVP, že žák se uplatňuje při hře v komorních nebo souborových uskupeních...) by dostal během části hodiny na svůj sólový nástroj prostor pro to, zahrát si dohromady s panem učitelem, případně se žákem jiného učitele (třeba přejitím do jiné třídy spolu se svým učitelem, stejně jako se to dnes děje v případě korepeticí (nadanějších!) žáků s klavírem...). V takovém případě, by (jak to nyní chápu) úplně stačilo, aby méně nadaný žák, místo samostatné další hodiny komorní nebo souborové hry, dostal v určitých ročnících raději "obligátní" hodinu sborového zpěvu... |
Autor: | Marek Frnka [ čtv 26. kvě 2011 20:57:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Individuální nebo skupinová výuka a vzdělávací obsah stu |
Aha, tak koukám, že stačí pořádně několikrát číst dokument RVP... Tady sem našel odpověď: RVP str.12 Žák získává elementární hudební návyky a dovednosti a následně je rozvíjí nejen jako sólista, ale i jako spoluhráč v komorní a souborové hře... ...realizuje se v podobě individuální výuky (např. sólová hra na nástroj) a (!) v podobě kolektivní výuky (např. hra v orchestru, pěvecký sbor!!!!!, komorní hra, čtyřruční hra jako hra komorní). Takže i pěvecký sbor je považován za "komorní a souborovou hru...", to je dobrá zpráva hlavně u slabších žáků (tedy dobré pro učitele nástroje, nikoli učitele toho pěvec.sboru |
Autor: | Lucie Slejšková [ sob 04. čer 2011 20:59:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Individuální nebo skupinová výuka a vzdělávací obsah stu |
Díky za postřehy. Možná špatně čtu, ale zdá se mi, že jsme zatím nedali Lubomírovi odpověď na jeho dotaz: Lubomír Zadina píše: Pokud tedy budou na jedné škole obě formy výuky bude vzdělávací obsah stejný nebo to bude v ŠVP nějak specifikováno? Jak to máte prosím vyřešeno ve svých ŠVP? |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |