Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Individuální nebo skupinová výuka a vzdělávací obsah studia?
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=515&t=16925
Stránka 1 z 1

Autor:  Lubomír Zadina [ úte 18. led 2011 16:53:48 ]
Předmět příspěvku:  Individuální nebo skupinová výuka a vzdělávací obsah studia?

Podle svých zkušeností musím konstatovat, že v těchto dvou možných formách výuky nikdy nedosáhnu stejných výsledků (bezesporu je individuální výuka intenzivnější a účinnější než skupinová - 2 nebo dokonce 4 žáci v jedné hodině). Pokud tedy budou na jedné škole obě formy výuky bude vzdělávací obsah stejný nebo to bude v ŠVP nějak specifikováno?

Autor:  Lucie Slejšková [ úte 18. led 2011 19:39:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Individuální nebo skupinová výuka a vzdělávací obsah stu

Dobrý den Lubomíre,
díky za dotaz. Jak to prosím řešíte na svých školách ve svých ŠVP?
Pokusím se zároveň na Váš dotaz upozornit i tvůrce RVP ZUV, zda by pro Vás měli odpověď.

Autor:  Marek Frnka [ čtv 26. kvě 2011 0:17:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Individuální nebo skupinová výuka a vzdělávací obsah stu

Mně by zase zajímalo, jak tvůrci RVP (a inspekce) bude posuzovat naplnění výstupu v určitém ročníku, že "žák: se uplatňuje při hře v komorních nebo souborových uskupeních".

:?: Pokud žák na některé ZUŠce např. nebude vůbec nikdy během 1. ani 2.cyklu chodit do samostatného předmětu komorní hra nebo souborová hra, nevím zda bude dostačující prokázat, že s daným (možná dost nešikovným) žákem v rámci předmětu hry na sólový nástroj, děláme i souhru (duo) učitel+žák. Pokud by totiž byl nějaký žák bez rytmu a bez sluchu (což vůbec není výjimkou... :( ), tak mnozí pedagogové by jistě uvítali spíše tuto možnost:
- daný žák (např. až v sedmém ročníku, kde už je povinný výstup dle RVP, že žák se uplatňuje při hře v komorních nebo souborových uskupeních...) by dostal během části hodiny na svůj sólový nástroj prostor pro to, zahrát si dohromady s panem učitelem, případně se žákem jiného učitele (třeba přejitím do jiné třídy spolu se svým učitelem, stejně jako se to dnes děje v případě korepeticí (nadanějších!) žáků s klavírem...).

V takovém případě, by (jak to nyní chápu) úplně stačilo, aby méně nadaný žák, místo
samostatné další hodiny komorní nebo souborové hry, dostal v určitých ročnících raději "obligátní" hodinu sborového zpěvu...

Autor:  Marek Frnka [ čtv 26. kvě 2011 20:57:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Individuální nebo skupinová výuka a vzdělávací obsah stu

Aha, tak koukám, že stačí pořádně několikrát číst dokument RVP... :|

Tady sem našel odpověď:

RVP str.12 Žák získává elementární hudební návyky a dovednosti a následně je rozvíjí nejen jako sólista, ale i jako spoluhráč v komorní a souborové hře...
...realizuje se v podobě individuální výuky (např. sólová hra na nástroj)
a (!) v podobě kolektivní výuky (např. hra v orchestru, pěvecký sbor!!!!!, komorní hra, čtyřruční hra jako hra komorní).

Takže i pěvecký sbor je považován za "komorní a souborovou hru...", to je dobrá zpráva hlavně u slabších žáků (tedy dobré pro učitele nástroje, nikoli učitele toho pěvec.sboru :lol:

Autor:  Lucie Slejšková [ sob 04. čer 2011 20:59:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Individuální nebo skupinová výuka a vzdělávací obsah stu

Díky za postřehy.
Možná špatně čtu, ale zdá se mi, že jsme zatím nedali Lubomírovi odpověď na jeho dotaz:
Lubomír Zadina píše:
Pokud tedy budou na jedné škole obě formy výuky bude vzdělávací obsah stejný nebo to bude v ŠVP nějak specifikováno?

Jak to máte prosím vyřešeno ve svých ŠVP?

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/