Lucie Slejšková píše:
Petra Matoušková píše:
Nemyslím si ovšem, že by práce na švp přispěla ke změně našich metod,způsobů výuky a přemýšlení o každém jednotlivém dítěti.
PM
To je docela zajímavé... Jak si tento fakt vykládáte?
Nedovolím si mluvit za druhé...
Co mi reforma dala:
motivaci ke svému zlepšování,
participaci na tvorbě koncepce školy,
užší spolupráci s kolegy,
spoustu nových informací na školeních
a
hlavně! nové metody pro mé svěřence:
- participace žáka na tvorbě cílů svého vzdělávání a průběžné i konečné sebehodnocení (jakási podoba coachingu - maximální možnost využití v individuální výuce hry na nástroj)
- uvědomění si potřeby aktivizace/podpory motivace žáka prostřednictvím vlastní improvizace nebo vlastní úpravy skladeb
- různé taxonomie jako obrovská pomůcka pedagogické diagnostiky, tvorby vzdělávacích cílů a hodnocení...
- principy evaluace jako základ pro objektivní hodnocení
- chvála chybám (chyba jako indikátor dalšího postupu, ne jako důvod k trestu)
stačí!!!!!...ale znám i další...
Co mi reforma (naštěstí) vzala:- zacílení na učivo - z cíle se stal prostředek
- urputnou snahu naučit žáka vše, co je v osnovách (dnes je mi kontraproduktivita tohoto mého marného snažení k smíchu)
- bigotnost (sorry za tento výraz, ale v souvislosti s klasikou toto slovo vystihuje můj pocit...
) ve výběru repertoáru
...a dalo by se psát dlouze...ale už je konec roku lidi, kšá na dovču!
Zdraví Katka