Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Má nějaký smysl tvořit ŠVP?
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=515&t=17601
Stránka 2 z 2

Autor:  Lucie Slejšková [ pon 20. čer 2011 10:09:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Má nějaký smysl tvořit ŠVP?

Dobrý den Petro,
tak naštěstí rušení RVP není na obzoru :-). Chápu, že to by bylo takzvaně "vo mrtvici".

Díky za Vaše slova "děláme to pro sebe". Přidala bych - a taky pro naše žáky. Je to spojený kruh, nemyslíte?

Autor:  Petra Matoušková [ čtv 23. čer 2011 16:06:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Má nějaký smysl tvořit ŠVP?

Milá Lenko,
pokud se na to podíváme z pohledu zachování hudebního školství u nás, (mám teď na mysli zařazení v síti škol) pak se do jisté míry podle mého názoru musíme chovat jako ZŠ.Taková je realita. Z tohoto pohledu to opravdu děláme pro děti.
Při práci na švp jsem absolvovala debaty s kolegy, které pro mě byly přínosné a jsem vděčna za to, že jsme se spolu ,,naučili mluvit, argumentovat i pohádat,,. A mám-li najít nějaký přínos švp, pak toto by byl pro mně ten hlavní. Nemyslím si ovšem, že by práce na švp přispěla ke změně našich metod,způsobů výuky a přemýšlení o každém jednotlivém dítěti.
PM

Autor:  Lucie Slejšková [ sob 25. čer 2011 18:00:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Má nějaký smysl tvořit ŠVP?

Petra Matoušková píše:
Nemyslím si ovšem, že by práce na švp přispěla ke změně našich metod,způsobů výuky a přemýšlení o každém jednotlivém dítěti.
PM


To je docela zajímavé (předpokládám, že reakce byla určena mně, s Lenkou si moje jméno pletou lidé často :-))

Jak si tento fakt vykládáte?

Autor:  Katka [ sob 25. čer 2011 20:18:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Má nějaký smysl tvořit ŠVP?

Lucie Slejšková píše:
Petra Matoušková píše:
Nemyslím si ovšem, že by práce na švp přispěla ke změně našich metod,způsobů výuky a přemýšlení o každém jednotlivém dítěti.
PM
To je docela zajímavé... Jak si tento fakt vykládáte?

Nedovolím si mluvit za druhé... ;)
Co mi reforma dala:
motivaci ke svému zlepšování,
participaci na tvorbě koncepce školy,
užší spolupráci s kolegy,
spoustu nových informací na školeních
a hlavně! nové metody pro mé svěřence:
- participace žáka na tvorbě cílů svého vzdělávání a průběžné i konečné sebehodnocení (jakási podoba coachingu - maximální možnost využití v individuální výuce hry na nástroj)
- uvědomění si potřeby aktivizace/podpory motivace žáka prostřednictvím vlastní improvizace nebo vlastní úpravy skladeb
- různé taxonomie jako obrovská pomůcka pedagogické diagnostiky, tvorby vzdělávacích cílů a hodnocení...
- principy evaluace jako základ pro objektivní hodnocení
- chvála chybám (chyba jako indikátor dalšího postupu, ne jako důvod k trestu)
stačí!!!!!...ale znám i další... :lol:

Co mi reforma (naštěstí) vzala:
- zacílení na učivo - z cíle se stal prostředek
- urputnou snahu naučit žáka vše, co je v osnovách (dnes je mi kontraproduktivita tohoto mého marného snažení k smíchu)
- bigotnost (sorry za tento výraz, ale v souvislosti s klasikou toto slovo vystihuje můj pocit... :roll: ) ve výběru repertoáru

...a dalo by se psát dlouze...ale už je konec roku lidi, kšá na dovču! :D
Zdraví Katka

Autor:  Návštěvník [ stř 16. lis 2011 5:41:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Má nějaký smysl tvořit ŠVP?

Hezká a povzbudivá zpráva z tisku - naprosto čerstvá.
Přidám odkaz:
http://www.novinky.cz/domaci/250704-por ... lionu.html

Co tedy z toho plyne?
Rušíme ŠVP? Není mi to vůbec jasné.
Odvolávám, co jsem nařídil, nařizuji, co jsem odvolal - to celé dokola......... /?/
:? :?

Autor:  Návštěvník [ stř 16. lis 2011 6:02:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Má nějaký smysl tvořit ŠVP?

Na jeden důvod rušení portálu RVP jsem možná přišla.........
nemáte tady ještě překopaný letní čas na zimní ;)
Svůj předchozí příspěvek jsem totiž vložila ve skutečnosti v 5:41:47
A pak to naprosto, ale naprosto zkresluje všechny zásadní informace......... ;)

Autor:  Lenka Urbanová [ stř 16. lis 2011 12:23:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Má nějaký smysl tvořit ŠVP?

Kataríno, na letnozimní čas se podíváme, díky za upozornění.

Autor:  Návštěvník [ čtv 17. lis 2011 7:08:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Má nějaký smysl tvořit ŠVP?

Děkuji za reakci, Lenko - přehazování času je samozřejmě málo podstatný problém, jen jsem odlehčovala vážnost situace ;)
Mám ovšem k článku o rušení portálu RVP dotaz - vzhledem k tomu, že by k tomu tady někdo mohl mít podrobnější informace, které bychom my, "postižení učitelé" z terénu měli též znát /anebo ne?/.
Jak teda pokračovat ve tvorbě ŠVP?
Tvořit anebo netvořit?
Plýtvat síly na něco, co se zruší - anebo dokončit hezky pracně, včetně např. sledování vhodné formulace pomocí "aktivních sloves" a dalších "veledůležitých podrobností" - svolávat k tomu různé porady, vysedět v mimopracovním čase - no a pak se to stejně znova překope zpět - čili pak totéž podstupovat obráceně a tvořit nové návrhy osnov /anebo ty už budou opět centrální?/
Může někdo na tento dotaz odpovědět?
My /ani žáci/ totiž z tvoření ŠVP nemáme opravdu, ale opravdu žádný užitek...../z mého pohledu učitelky s letitou praxí se mi to tak jeví/ a samozřejmě za práci na ŠVP nemáme ani zaplaceno /na rozdíl od těch, kteří pojekt šéfují a provádějí např. i různá školení a dozor nad námi/.
Děkuji předem za jasnou odpověď.
Srdečně zdravím****************************

Autor:  Návštěvník [ pát 02. pro 2011 18:40:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Má nějaký smysl tvořit ŠVP?

Tak podle dnešních novinek o dalších úpravách ve školství už asi nerozumím ničemu - viz http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci ... t-pridano/

A ještě dovolte poznámku:
Na můj dotaz ohledně tvorby ŠVP mi neodpověděl nikdo - domnívala jsem se, že třeba moderátoři budou mít blíže ke zdrojům informací k tomuto tématu - docela mě mrzí, že má otázka byla ignorována - přičemž by se za odpověď počítalo i slovo "NEVÍME".........
Nojo, to když jsem "zlobila" zdánlivým odbíháním od tématu, pokárání prišlo vzápětí.......ale odpovědět na otázku není třeba ani po několika týdnech.
Ale - možná se pletu a všechno je jinak.......

Autor:  pozorovatelka Janka [ pát 02. pro 2011 20:43:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Má nějaký smysl tvořit ŠVP?

Zdravím Vás Katko,
dovolím si Vám odpovědět.
Povinnost vytvořit ŠVP plyne ze zákona. Ten platí. Od září 2012 budete učit podle svého ŠVP.
Fámy Vás zajímat nemusí.-)
Vzhledem k 40-ti hodinové týdenní pracovní době bych po vedení školy žádala zaplatit hodiny odpracované nad rámec této povinnosti podle zákonníku práce a zákona o pedagogických pracovnících. Upozorňuji, že my učitelé máme na Zuš-kách vyučovací povinnost (úvazek) 21-23 hodin, ale pracovní doba je stejná jako u ostatních profesí - 8 hodin denně. Povinná polední pauza 30 minut je neplacená.
Posílám povzbuzení - berte tvoření vzdělávacího programu jako možnost nejen se dozvědět nové věci ve vzdělávání, ale hlavně dělat to oficiálně po svém...
Hezký advent Vám i všem učitelům přeji
Janka

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/