Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se

Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Šablony a příklady hotových ŠVP k inspiraci,nikoli opisování
PříspěvekNapsal: stř 26. říj 2011 10:03:45 
Šablony a příklady hotových ŠVP k inspiraci, nikoli k opisování... :-)

Včetně příkladů 3 klíčových kompetencí a Zásobníku aktivních sloves a oficální šablony, manuálů atd. :

http://ucitelzus.webnode.cz/news/a03-ko ... ni-centra/


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Šablony a příklady hotových ŠVP k inspiraci,nikoli opiso
PříspěvekNapsal: sob 29. říj 2011 19:48:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. čer 2009 21:09:00
Příspěvky: 1230
Dobrý den,

díky za odkaz na projekt, který má zřejmě za cíl podporu zavedení ŠVP na ZUŠ. Zde na portále je určitě správně :-).

Prošla jsem si materiály a napadá mě k další diskusi několik komentářů a otázek:
1) Šablona pro ŠVP je asi docela fajn věc a práci usnadní, pokud člověk s počítačem spíše zápasí. Zajímalo by mne, jak to vidí praktici. Použili byste tuto šablonu?

2) Prohlédla jsem si ukázky vzdělávacích strategií a přišlo mi, že více než o tom, co chce dělat učitel (jaké zvolí prostředky, aby kompetence u žáka rozvinul), sdělují, jaké kompetence se má žáky naučit: Strategie 2 - Pravidelnou veřejnou prezentací podporujeme u žáků techniku vystupování před lidmi, zvládání trémy, sebeprezentaci. Podporujeme sebeúctu, zdravé sebevědomí, sebekritičnost, a vyrovnávání se s neúspěchem. Vedeme žáky k zásadám společenského chování. Co je červeně, je strategie, ostatní jsou dovednosti a postoje, které chce učitel u žáka rozvinout. Obávám se, že jen se slovy :pravidelnou veřejnou prezentací" nevystačíme - co všechno učitel potřebuje dělat, aby žáky naučil skutečně tomu, co se zde píše? Zajímalo by mne, jak o tom přemýšleli autoři a co si myslí ostatní.

3) A ještě jsem koukla na aktivní slovesa - mám dojem, že jdeme na věc od konce: sloveso je přeci jen vyjádřením toho, co po žákovi chci. Určitě pak pomůže nějaký výběr, ne vždy nás napadne to pravé ořechové, ale základem je přece to, jaký to má smysl. Takže bych tu čekala nějaký odkaz na starou známou Bloomovu taxonomii cílů - tedy co po žákovi chceme - od nejjednodušších myšlenkových operací, až po ty nejsložitější - a od toho se pak odvíjí to, zda použiju zrovna sloveso "popíše", "zdůvodní" nebo "zhodnotí". Jak to vidíte?

Byla by to pěkná diskuse, díky ilovesvprvp za impuls - bylo by ale mnohem příjemnější diskutovat s někým více životným. Nechcete se registrovat a představit se nám? :-)

_________________
Lucie Slejšková
EDUin
www.eduin.cz, www.rodicevitani.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron