Já si zase umím představit, že pokud se věnujete se stejným nasazením jako této diskusi svým žákům, tak mohou mít docela zajímavou školu. V některých bodech se s Vámi shoduji, některé jsme už opravdu probrali tolikrát, že k nim nelze nic nového říct, a někde ještě budu reagovat.
Kateřina Fialová píše:
Leckde ve školách leží ŠVP asi jen ve sborovně , ale to není důvod k celoplošným opatřením. Stejně tak tam zůstanou i standardy.
To máte pravdu. Důvodem k přípravě opatření (která mohou mít nějaký větší efekt až za několik let) není ŠVP ve skříni, ale
dlouhodobý a hluboký propad vzdělávacích výsledků českých žáků a podložené pochybnosti, zda ho dosud provedené reformní kroky zvrátily. Standardy mohou ležet také ve skříni, ale výsledky testů by tam neměly skončit. Přinejmenším je dostanou rodiče, kdo další, to je otázka, kterou - jak jsem psal - rozhodne až příští vláda, která je poprvé dostane.
Kateřina Fialová píše:
Je potřeba nejdřív ze všeho vypracovat "standardy" pro pedagogické fakulty
Nechci standardizovat učitele ani studenty učitelství. To mi přijde proti smyslu reformy. Reforma řekla, že každý postup, který dokáže děti dovést k cílům vzdělávání, je povolen (pokud samozřejmě není v rozporu s právy dítěte atd.). Myslím, že jste psala, že vyučujete některé předměty neaprobovaně. To byste byla první obětí důsledné standardizace. Kupodivu ministr chce přivést do škol víc lidí, kteří neprošli pedagogickou fakultou, snad to opravdu může školy oživit.
Kateřina Fialová píše:
Taky umožnit vznik volnočasových aktivit přímo ve škole (to chce peníze, ale je to rozumná investice, na rozdíl od jiných).
Souhlas. To je cesta zvolená v Německu, která asi funguje. Ale oni také investují peníze to standardů, testů... a považují to za klíčové.
Kateřina Fialová píše:
Rozhodně nesouhlasím s on-line testováním v páté třídě...
Ano, to je velká neznámá. Názory diskutujících se liší. Uvidíme, co přinese pilotáž na vzorku škol, které se dobrovolně přihlásily.
Díky za příměří a hezký večer.