Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 180 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Strategie testování
PříspěvekNapsal: úte 15. úno 2011 15:45:42 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
Děkuji za úpravu.

Dále sem vyjímám citaci p. Dvořáka z jiného vlákna, aby nezapadla:
Dominik Dvořák píše:
...Víme, že taková informace (výsledky testů) není vizitka práce učitelů, ale především obraz složení žákovské populace, a tudíž že má sloužit pro poskytnutí podpory, ne pro "trestání" škol...
Neumím si vůbec představit, jak se s touto diskuzí pozítří naloží. Pokud by to někdo z ministerstva četl, tak tuto větu považuji za klíčovou. A, bohužel, se zdá být v rozporu s úmysly ministerstva.


Naposledy upravil Tomáš Pavlas dne úte 15. úno 2011 15:56:11, celkově upraveno 1
úprava citace


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Strategie testování
PříspěvekNapsal: úte 15. úno 2011 15:58:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:25:19
Příspěvky: 429
Pokud to jako moderátoři stihneme zaregistrovat, tak rádi pomůžeme.

_________________
Tomáš


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Strategie testování
PříspěvekNapsal: stř 16. úno 2011 21:38:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 12. úno 2011 20:30:49
Příspěvky: 4
Dominik Dvořák píše:
Nejde o to, co na to ministr, ale co na to zaměstnavatelé. Ti přestěhují svou továrnu tam, kde najdou nejkvalifikovanější pracovní sílu, a je jim jedno, jestli se kvalifikovala dopoledne ve škole nebo odpoledne za své.

Děkuji, že zde zazněla i tato slova - nejkvalifikovanější pracovní síla, komercionalizace vzdělávání, dále pak bych připomněl i termíny jako efektivita, konkurenceschopnost a přidaná hodnota.

To, co je z tohoto i z celého průběhu patrné, je ekonomizace vzdělávání. Ne hledání vhodného modelu a vhodné cesty reformy, ale "business dobrých výsledků" a business s dobrými výsledky.
Je dobré se občas zeptat, kdo na tomto procesu nejvíce profituje. Žáci to nejsou a učitelé také ne.


Naposledy upravil Lenka Urbanová dne čtv 17. úno 2011 7:23:43, celkově upraveno 1
úprava citace


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Strategie testování
PříspěvekNapsal: stř 16. úno 2011 21:50:59 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
No jo, ale když (cituji): "OECD je mezivládní organizací, která sdružuje hospodářsky nejsilnější státy světa s pluralitním demokratickým zřízením a tržní ekonomikou. Jejím hlavním cílem je dosažení maximálního tempa hospodářského růstu v členských zemích, růstu zaměstnanosti, vzestupu životní úrovně při zachování finanční stability."...
Pokud tohle zůstane jediným kritériem hodnocení našeho školství, tak to se v budoucnu máme (spíš naše děti a vnuci) na co těšit...


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Testování žáků
PříspěvekNapsal: stř 16. úno 2011 22:15:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 02. úno 2011 9:37:13
Příspěvky: 1
Dobrý den,využívám příležitosti a připojím několik postřehů k plánovanému testování žáků základních škol.Učím matematiku na základní škole 20 let a jsem znepokojena současným stavem znalostí našich žáků. Vítám snahu tento stav změnit, ale myslím,že je nutné žáky motivovat tak,aby výsledky testů pro ně také něco znamenaly. Například stanovit určitý percentil,po jehož dosažení by žáci byli přijati na střední školu. Tomu ale musí předcházet redukce středních škol.Současný stav, kdy jsou na střední školy s maturitou přijímáni žáci s čtyřkami,je podle mého názoru, neudržitelný. To je hlavní příčina současného stavu. Je velmi obtížné motivovat žáky, kteří vědí, že přijímací řízení na střední školy je pouhá formalita. Pokud se bude s výsledky testů vhodně pracovat(například zapojíme rodiče), mohlo by to vést po určité době ke zlepšení. Konkrétní výsledky se nedají očekávat rychle. Varuji před překotnými změnami. Považuji za chybu ,že se učitelé neozvali hlasitě před ŠVP.A vítám snahu pana ministra, dát prostor učitelům vyjádřit se k této problematice.S pozdravem Mgr.Ivana Doležalová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Testování žáků
PříspěvekNapsal: čtv 17. úno 2011 4:25:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 18. led 2011 9:01:43
Příspěvky: 37
Paní Ivana Doležalová píše: "Například stanovit určitý percentil,po jehož dosažení by žáci byli přijati na střední školu."

Nevím, zda je (zejména pro slabší žáky) motivující: “Ať se budete učit, jak chcete, 30% z vás nebude mít šanci.” Navíc -pokud je pravda, že nejlepší výsledky mívají děti z bohatších regionů, pak většinu míst na SŠ by mohly obsadit právě tyto děti. Nebo zakážeme studentům studovat mimo svůj region? Nebo vezmeme různý metr na různé regiony/školy?

Dále: "Tomu ale musí předcházet redukce středních škol. Současný stav, kdy jsou na střední školy s maturitou přijímáni žáci s čtyřkami,je podle mého názoru, neudržitelný."

Jsou dva různé přístupy – ten první je, že využiji faktu, že v každé populaci se najde určité malé procento jedinců, kteří zvlánou učivo (i život) tak nějak od sebe (přes to, že mají mizerné učitele i vzdělávací systém) a těm umožním vystudovat, zbytek pošlu do montoven. Tady je redukce škol a restriktivní testování na místě.

Druhý přístup je ten, že si uvědomím, že naprostá většina dětí je vzdělavatelná a pokusím se tohoto potenciálu využít v jejich prospěch a následně ve prospěch společnosti. Jenže tento přístup (který se celosvětově prosazuje) klade daleko vyšší nároky na učitele a celý školský systém.


Modelovým příkladem může být srovnání výsledků žáků 9.tříd a osmiletých gymnázií. Vzhledem k tomu, že v tomto věku jsou nyní slabé ročníky, pravděpodobně na osmiletých gymnáziích studují i slabší žáci. Ale i s těmito žáky mají gymnázia dobré výsledky. Zdůrazňuje se, testy PISA dopadly katastrofálně. Troufám si tvrdit, že bez osmiletých gymnázií by dopadly ještě hůř.

Je cílem zlepšování čtenářských, matematických a jazykových dovedností? Pokud ano, lze jej dosáhnout snížením počtu škol? (Navíc během deseti let doroste do středoškolského věku početnější generace Husákových vnuků.)


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Strategie testování
PříspěvekNapsal: čtv 17. úno 2011 4:31:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 18. led 2011 9:01:43
Příspěvky: 37
Jana Petrů píše:
No jo, ale když (cituji): "OECD je mezivládní organizací, která sdružuje hospodářsky nejsilnější státy světa s pluralitním demokratickým zřízením a tržní ekonomikou. Jejím hlavním cílem je dosažení maximálního tempa hospodářského růstu v členských zemích, růstu zaměstnanosti, vzestupu životní úrovně při zachování finanční stability."...
Pokud tohle zůstane jediným kritériem hodnocení našeho školství, tak to se v budoucnu máme (spíš naše děti a vnuci) na co těšit...

Neviděla bych to tak černě, vzdělání má samočistící mechanismy (vzpomeňme Svěrákovu Princeznu Zubejdu). ;)


Naposledy upravil Lenka Urbanová dne čtv 17. úno 2011 7:29:52, celkově upraveno 1
doplnění citace


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Strategie testování
PříspěvekNapsal: čtv 17. úno 2011 14:04:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 19. led 2011 7:45:03
Příspěvky: 1
Plošné testování
- nezmění postoj společnosti ke vzdělání
- učitel se ocitne v zoufalé situaci ( Má zajistit rovné příležitosti pro všechny, tedy podpořit všechny žáky k úspěšnému dosažení základního vzdělání, nebo se má vrátit k osvědčeným metodám měření výkonu a hodnotit žáka podle toho? )
- výpovědní hodnota bude významně zkreslená – opět budou žáci hodnoceni na základě okamžitého výkonu a dokonce na základě tohoto jednorázového výkonu bude hodnocena celá škola, možná podle těchto výkonů žáků budou škole i přidělovány finanční prostředky
- nikdo se zatím konkrétně nevyjádřil, jakým způsobem bude zohledněna různá klientela jednotlivých škol ( žáci s inteligencí v hraničním pásmu, počet žáků ze sociálně slabého prostředí,….)
- učitelé nemají problém s tím, co mají učit a co mají od žáků chtít, ale mají významný problém s tím, koho učí (Zeptá se někdo také rodičů, proč jejich děti nedosahují odpovídajících výsledků, nebo zase bude za všechno zodpovědný pouze učitel? )
- testování elektronickou formou podle mé zkušenosti může vést žáky k nahodilé volbě odpovědí ( prostě něco odklikají )
- testování může poškodit slabé žáky, kteří potřebují největší podporu, ale pro školu bude výhodnější se zaměřit na lepší žáky, aby si vylepšila výsledky testování JS


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Strategie testování
PříspěvekNapsal: čtv 17. úno 2011 20:18:11 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
Mohu se zeptat, jak dnes "dopadl" Kulatý stůl? Byl jste tam někdo?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Strategie testování
PříspěvekNapsal: čtv 17. úno 2011 20:35:04 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. říj 2007 20:29:07
Příspěvky: 3373
Jano, kulatý stůl nemůže "dopadnout", jak ostatně hned na začátku podotkl Tomáš Feřtek, moderátor.
Ale zajímavé to rozhodně bylo, jako vždy. Myslím, že brzy se budete moci podívat na sestřih a na prezentace panelistů.
Určitě to bude avizováno i na ceskaskola.cz.
Lenka

_________________
Lenka Urbanová, hlavní moderátor
Inovujeme Metodický portál RVP.CZ - inovujeme.rvp.cz.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 180 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: