Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 180 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 18  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Strategie testování
PříspěvekNapsal: stř 02. úno 2011 16:55:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 22. led 2011 18:18:07
Příspěvky: 49
"...je pak rozumnou strategií těžké otázky spíš přeskakovat..."
Promiňte, ale co je na tom špatného? Když něco neumím, je rozumnější neriskovat. V životě to tak je přece také - když vím, že neunesu ani malou sekyrku, nepůjdu na soutěž dřevorubců. Když si nejsem jistá v řízení, budu radši jezdit mimo dopravní špičku, mimo centrum města...


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Strategie testování - důsledky
PříspěvekNapsal: stř 02. úno 2011 18:39:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 18. kvě 2009 16:09:37
Příspěvky: 45
Prosím podívejte se zde na posledních asi pět nebo i víc příspěvků - jak zřetelně je vidět, že testy, ať státní, nebo soukromé, dobré nebo mizerné, mají vliv na výuku, na požadavky a náročnost, na volbu učiva. Vždyť na ten silný vliv zde věříte - a právem, jenom je třeba si domyslit, jestli tedy chceme, aby takový spíše mechanický nástroj, jako je test, to vzdělání českých dětí tolik ovlivňoval a určoval, nebo zda chceme, aby to bylo určováno nějak inteligentněji než zjednodušením, které je nutné pro testy.
Pokud tedy bychom už nebyli s to zabránit testování (politici si ho ze zištných důvodů prosadí), pak by bylo méně škodlivé, aby firem, které testy školám dodávají, bylo vícero - aby nevznikala jednotně znivelizovaná představa o vzdělání a primitivizovaná výuka.
A jestli má někdo obavu o osobní data, dávám hádanku: odkud je snadnější ukrást nebo korupčně získat tajné údaje? Od soukromníka, který si musí hájit pověst diskrétnosti a důvěry, protože by jinak svůj obchod musel zabalit, anebo od státního úřadu, kde, jak vidíme, mají obvykle z ostudy kabát a nikomu o nic moc nejde? A už jste slyšeli o nějakém zneužití dat v testech soukromých, které tu máme? Státní máme zatím jen maturitní hokusy-pokusy, ale už víme, jaký je to pro někoho bezkonkurenční, státem zajištěný a námi placený kšeft. V tomhle národě se asi ještě dlouho nedá s poctivostí počítat, a tak musíme zkusit aspoň tu vzájemnou kontrolu subjektů, které nemají v rukou politickou moc na to, aby umlčely své konkurenty.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Strategie testování
PříspěvekNapsal: stř 02. úno 2011 19:07:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 18. led 2011 10:49:02
Příspěvky: 257
Kateřina Fialová píše:
"Promiňte, ale co je na tom špatného?


Promiňte, já někde říkám ve svém příspěvku , že je to špatně? Já jen říkám, že způsob testování vede žáky k určitému chování. Prostě naši žáci se těžkou úlohu ani nepokusí vyřešit, rovnou ji vzdají. Tak je to, a hodnocení ponechávám čtenáři. (Dodatečná oprava: Ta souvislost je jen hypotetická.)


Naposledy upravil Dominik Dvořák dne stř 02. úno 2011 22:09:59, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Strategie testování
PříspěvekNapsal: stř 02. úno 2011 20:20:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 22. led 2011 18:18:07
Příspěvky: 49
No, v testech možná ne, proto jsem zásadně proti testování. Ale je to zážitek, když pubertálního lenocha v hodině přesvědčíte, aby se utkal i s něčím, do čeho se mu nechce 8-)


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Strategie testování
PříspěvekNapsal: čtv 03. úno 2011 7:24:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 18. led 2011 9:01:43
Příspěvky: 37
Pan Ondřej Hausenblas píše: ”Pokud tedy bychom už nebyli s to zabránit testování (politici si ho ze zištných důvodů prosadí), pak by bylo méně škodlivé, aby firem, které testy školám dodávají, bylo vícero...........Státní máme zatím jen maturitní hokusy-pokusy, ale už víme, jaký je to pro někoho bezkonkurenční, státem zajištěný a námi placený kšeft.” Souhlasím, že firem, které dodávají testy, by mělo být více. Pokud by byla vybrána pouze jedna firma, byl by to sice soukromý subjekt,ale s omezenou možností kontroly, státem placený a bez konkurence – shromaždující nejen peníze, ale i osobní informace a moc. Také smlouvy mezi státem a firmami by měly být za nějakých rozumných podmínek vypověditelné.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Strategie testování
PříspěvekNapsal: čtv 03. úno 2011 8:05:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 29. říj 2009 17:20:26
Příspěvky: 447
Připomínky a náměty Asociace pedagogů základního školství k Dlouhodobému záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy naleznete na http://www.ceskaskola.cz/2011/02/pripominky-namety-asociace-pedagogu.html.

Vybírám jeden z bodů:

(...) posunout pilotní testování alespoň na dobu, kdy budou zpracovány tyto požadavky pro 3., 5. a 9. ročník, minimálně do června 2012, kdy bude v celé republice 5. ročník učit dle ŠVP, ideálně do června 2013, kdy bude i 9. ročník pilotních škol učit dle ŠVP


Podle mne by mělo proběhnout výběrové testování obou skupin, tedy žáků "neprošlých" i "prošlých" ŠVP. Pouze srovnání těchto dvou skupin může být základem pro další kroky!


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Strategie testování
PříspěvekNapsal: čtv 03. úno 2011 15:20:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 18. led 2011 10:49:02
Příspěvky: 257
Janek Wagner píše:
Podle mne by mělo proběhnout výběrové testování obou skupin, tedy žáků "neprošlých" i "prošlých" ŠVP. Pouze srovnání těchto dvou skupin může být základem pro další kroky!


Souhlasím s Vámi, potřebovali bychom časovou řadu výsledků českých žáků, před reformou a po reformě. Bál bych se v letošním roce dělat souběžné srovnání škol pilotních, vyučujících podle ŠVP, a škol běžných, které najely později. Nejde o náhodný vzorek, školy, které se hlásily jako pilotní, rozhodně nebudou "průměrné", a troufám si tvrdit, že jejich výsledek by byl lepší, i kdyby vyučovaly podle osnovy učebné pro obecné školy v Čechách z roku 1885.
Stejně tak letos se školy hlási dobrovolně do testování, takže zase jde o nereprezentativní výběr, a tak nám žáci vyučovaní postaru už utečou.

Srovnávání bude možné (byť na jiné kohortě) díky TIMSS 2011 a PISA 2012, které už zachytí efekty reformy, a přitom umožní srovnání s roky 2007, resp. 2009.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Strategie testování
PříspěvekNapsal: pát 04. úno 2011 7:46:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 18. led 2011 9:01:43
Příspěvky: 37
Pokud není jasná definice standardu (soubor minimálních/průměrných požadavků nebo kritéria pro přijetí na SŠ nebo něco úplně jiného?) a není jasně řečeno, k čemu budou použity výsledky případného plošného testování (sebehodnocení jednotlivých žáků/učitelů/škol, alternativa přijimacího řízení, klíč k rozdělování financí jednotlivým školám........), těžko diskutovat o tom, zda je dobré testovat už nyní nebo až časem. Stejně tak je těžké diskutovat o konkrétní podobě standardů.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Strategie testování
PříspěvekNapsal: pát 04. úno 2011 8:10:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 29. říj 2009 17:20:26
Příspěvky: 447
Dominik Dvořák píše:
Stejně tak letos se školy hlási dobrovolně do testování, takže zase jde o nereprezentativní výběr, a tak nám žáci vyučovaní postaru už utečou.

Srovnávání bude možné (byť na jiné kohortě) díky TIMSS 2011 a PISA 2012, které už zachytí efekty reformy, a přitom umožní srovnání s roky 2007, resp. 2009.
To znamená, že data budeme mít k dispozici až koncem roku 2012 resp. 2013. To bude samozřejmě pozdě.

Vzhledem k tomu, že direktivní zásahy do školského systému (a je jedno, zda jde o tzv. evaluační standardy, plošné testování či "doporučené" ŠVP) se mají zavádět již letos, obávám se, že získaná data v následujících letech budou pro vyhodnocení reformy samé i těchto direktivních zásahů nepoužitelná. Čili efekt bude jediný: seriózní řízení bude nemožné. V této souvislosti se ptejme: komu to má sloužit a kdo z toho bude mít prospěch?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Strategie testování
PříspěvekNapsal: pát 04. úno 2011 19:07:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 18. led 2011 10:49:02
Příspěvky: 257
Janek Wagner píše:
Vzhledem k tomu, že direktivní zásahy do školského systému (a je jedno, zda jde o tzv. evaluační standardy, plošné testování či "doporučené" ŠVP) se mají zavádět již letos,
obávám se, že získaná data v následujících letech budou pro vyhodnocení reformy samé i těchto direktivních zásahů nepoužitelná. Čili efekt bude jediný: seriózní řízení bude nemožné. V této souvislosti se ptejme: komu to má sloužit a kdo z toho bude mít prospěch?


To chcete říci, že jestli budou mít čeští žáci v letošním testování TIMSS opět špatné výsledky, tak je to proto, že se začalo pracovat na standardech nebo že letos na podzim možná proběhne pilotní testování ve 3 % škol? Tomu snad nevěříte ani vy. Standardy a testování jsou a budou dva až tři roky ve stádiu vývoje, diskusí a pilotování. Při známé stabilitě české politiky je ve hvězdách, co za tři roky bude.

Ale zpět ke školství: Pokud nebudou k dispozici žádná data pro vyhodnocení reformy, je to doslova katastrofa, a vinu za ni nese bývalé vedení ministerstva školství, které zrušilo program ověřování výsledků žáků v pátých a devátých ročnících (prováděl ho ÚIV v letech 2004-2008). Proto je české školství řízeno naslepo, aniž by bylo zřejmé, jakých výsledků žáci dosahují a jaké efekty měly minulé zásahy do systému. Ptejme se: Komu prospělo, že tyto testy byly zrušeny? Překážely někomu v jeho komerčních aktivitách? Proč to bylo veřejnosti a iniciativám jedno? Je přece jasné, že v systému bez zpětnovazebních informací, zejména v systému decentralizovaném, se nůžky mezi školami a mezi regiony budou dále rozevírat...
Pravděpodobně stav, kdy neznáme výsledky žáků, škol a systému, resp. kdy jedinou možností získání zpětné vazby jsou služby soukromých firem, opravdu určité skupině lidí vyhovuje. Jsem ale přesvědčen, že děti z toho prospěch nemají.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 180 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 18  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: