Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Vzdělávací standardy obecně
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=517&t=17059
Stránka 8 z 8

Autor:  Dominik Dvořák [ čtv 17. úno 2011 16:56:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzdělávací standardy obecně

Petr Koubek píše:
Pokud to dopadne takto...

V rozboru úkolu Dárek se dále ukazuje, že takováto testová úloha na komplexní dovednosti čtenáře vyžaduje takový časový prostor...


Obávám se, že v sociálních systémech nikdy nic nedopadne tak, jak si na začátku plánovači představovali. Data z případných testů (na základě standardů), zejména z nich zkonstruované časové řady, budou sloužit budoucím vládám pro účely, které si definují ony. Je jasné, že systém se v tomto volebním období teprve rozbíhá.

Standardy by se měly definovat relativně nezávisle na testech. Opravdu by měly říci, co považujeme za důležité. Pak se k nim budou hledat ověřovací nástroje, z nichž testy jsou jen jednou formou. Měly by se používat i pro formativní hodnocení (=učitelem ve výuce).

Autor:  Jana Blažková [ čtv 17. úno 2011 19:11:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzdělávací standardy obecně

Dominik Dvořák:1. A především pro nastavení standardů musí proběhnout nějaké zjištění toho, kde jsme. Standardy se v jistém smyslu musí nastavit až po testování v pilotním režimu. Například proto, že i odborníkům dělá problém odhadnout, co děti zvládnou.
2.Standardy by se měly definovat relativně nezávisle na testech. Opravdu by měly říci, co považujeme za důležité. Pak se k nim budou hledat ověřovací nástroje, z nichž testy jsou jen jednou formou. Měly by se používat i pro formativní hodnocení (=učitelem ve výuce).

Chápu to tak, že testy ano a ne, standardy předtím a potom.
nemyslím si, že testy v jakémkoliv režimu jsou pro standardy v současné situaci potřebné- školy mají v rukou dost testů ( Scio, Kalibro, Cermat) i s jejich konkrétním vyhodnocením, tak proč utrácet za něco rychle slepeného. Raději opravdu důsledně vytvořené standardy- a můžeme začít znova od začátku- je to běh na dlouhou trať, je nutná spolupráce mezi praktiky a teoretiky atd. atd.............všechno už tady zaznělo, teď jen, aby se to dostalo až k panu ministrovi a jeho poradcům.

Autor:  Nina Pončová [ čtv 17. úno 2011 20:47:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzdělávací standardy obecně

Celkem pozorně jsem si pročetla návrhy standardů z jednotlivých oborů pro 5. ročník, ale nebylo mi zřejmé, jaký celkový rozsah budou mít jednotlivé testy, z tohoto důvodu se k nim nevyjadřuji. Uvítala bych, kdyby po vypracování byly testy ve své finální, ne zkrácené podobě předloženy učitelům ve veřejné diskuzi ještě jednou. Měsíc je velmi krátká doba na prodiskutování tak závažných změn.
1. otázka:
Bude u mladších žáků zjišťována také vstupní úroveň? Má to podle mne smysl při sledování osobního rozvoje, což je neméně důležité. V tomto ohledu bych testovala i častěji za předpokladu, že testy budou mít jednoduchou formu, která učitele nadměrně nezatíží.
2. otázka:
K čemu budou výsledky testů sloužit ve finále u páťáků i u deváťáků, si domýšlím, ale přesto chci znát přesný záměr. A nebylo by dobré zjistit také vyšší, ne jen minimální úroveň?

Autor:  Lenka Urbanová [ pát 18. úno 2011 7:29:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzdělávací standardy obecně

Oficiální diskuze byla ukončena!

Děkujeme za všechny náměty a připomínky. Pokud připojíte svůj názor po tomto oficiálním ukončení, budeme i za něj vděčni. Pracovní skupiny se ale nyní budou snažit maximálně využít to, co zaznělo v diskuzi do této chvíle.

Stránka 8 z 8 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/