Mgr. Zdeněk Sotolář píše:
A kdo asi vyhraje v korupčním Česku soutěž o plošné testování? Toto se nebojíte?
Bojím. Hodně. Žijeme v Česku. Zatím mám naději, že v hodnotící pracovní skupině budou slušní a kompetentní lidé. Ale stále ještě nevím, co je horší pro české vzdělávání: Když testy nebude administrovat ten nejlepší z uchazečů, nebo když nebude žádný systém zjišťování výsledků vzdělávání.
Mgr. Zdeněk Sotolář píše:
Na reformě školství pracují vždy jen izolované skupiny s dílčími úkoly a nejlépe vlastní terminologií. ... Jsem totiž pro léčení pacienta, ne pouze pro měření teploty.
Nechtěl jsem si tu dělat alibi, ale když mne k tomu nutíte... Od začátku reformy píšu do médií, že reformy školství se dělí na dva druhy: 1. jedny jsou zásadní (kompexní); 2. a ty druhé jsou úspěšné. Z posledních desetiletí a z mnoha zemí mne napadá snad jen jedna reforma, která byla velká a současně úspěšná. RVP ZV považuju od začátku za reformu komplexní, velkou, a proto prakticky odsouzenou k neúspěchu. Proto mi nevadí pracovat na dílčím úkolu.
Čím víc lidí bude říkat, že standardy nejsou špatný nápad, ale mělo by na ně být dost času, tím lépe se bude pracovat naší izolované skupině zřízenců od rengenu nebo ze sádrovny. Jenom nevím, jak dlouho mohou na nějaká opatření čekat české děti a jejich poněkud traumatizované vzdělávání.