Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Známe příčiny neúspěchu v testech PISA?
PříspěvekNapsal: pát 18. úno 2011 10:54:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 29. říj 2009 17:20:26
Příspěvky: 447
Dominik Dvořák píše:
V mém citátu není nic o RVP.
V mém příspěvku to také netvrdím, jen stručně a nepřímo zmiňuji výroky ministra Dobeše.
Dominik Dvořák píše:
Je tam o postupném rozvolňování učiva od roku 1995, které už několik analýz dalo do spojitosti s výsledky testů, které byly prováděly pro roce 1995 (TIMSS 1999, TIMSS 2007).
Termín "rozvolňování" by stál za objasnění a také za vysvětlení, v čem je "rozvolňování" škodlivé.
Dominik Dvořák píše:
Takové analýzy už byly prezentovány přinejmenším na obdorných konferencích. Současně mohu ukázat, jak RVP ZV pokročuje v těchto tendencích v rozvolňování učiva.
Uvítal bych jejich publikaci jako podkladů pro tuto diskusi.
Dominik Dvořák píše:
Budu rád, když mi prozradíte, o jaké analýzy opíráte své doměnky Vy.
Nejsem akademik, jsem novinář, informatik a učitel. Stejně jako vás mě trápí trendy ve společnosti i ve školství. Mnou formulované hypotézy vyplývají ze zkušenosti a deseti let mé práce, zdrojů je poměrně hodně.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Známe příčiny neúspěchu v testech PISA?
PříspěvekNapsal: pát 18. úno 2011 12:16:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 18. led 2011 10:49:02
Příspěvky: 257
To je pak těžká diskuse. Chcete dokládat názory analýzami, precizovat pojmy, což je v pořádku, a zároveň si vyhrazujete právo použít novinářskou zkratku na hranici toho, co jsem ochoten akceptovat.

Ale abych věci zjednodušil, když nám jde o věc: Přiznávám, že Váš předchozí výstřel (když si odmyslím tón) se mne týká. RVP nemám rád a myslím si, že v době, kdy byl uváděn do života, byl již koncepčně překonaný. Tento přístup k vymezování učiva prožil svůj vrchol o deset let dřív.

Rozvolňování učiva - zhruba řečeno, třeba v matice je toho v požadavcích pro první stupeň pětiletý méně bylo v osnovách pro první stupeň čtyřletý, ale neprojevilo se to nijak tím, že by žáci to "méně" zvládli nějak "lépe". Menší šířka nepřinesla větší hloubku. Novinářsky řečeno. Upřesnění: Rozvržení požadavků, které je v RVP, se objevovalo již ve vzdělávacích dokumentech z 90. let, podle nichž byli vzděláváni žáci testovaní šetřením TIMSS 2007.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: