Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Testování výchov
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=517&t=17145
Stránka 2 z 2

Autor:  Jana Petrů [ úte 15. úno 2011 22:20:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Testování výchov

Gabriela Cabalková píše:
Připadá mi dokonce nesmyslné vnucovat dětěm výtvarnou i hudební výchovu najednou od 1. až do 9. třídy. Na druhém stupni, zejména pak v posledním ročníku, je to hrozně nepříjemné... Učím celý druhý stupeň HV a nebaví mě se neustále koukat na ty otrávené obličeje těch, které tento předmět nezajímá.


A vy myslíte, že češtináři se nekoukají na otrávené obličeje některých žáků? To by pak celá ZŠ pro některé z nich mohla být volitelná. Mnohým z nás by se i ulevilo, ale...

Autor:  Kateřina Fialová [ úte 15. úno 2011 22:35:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Testování výchov

Já naopak považuji za nanejvýš smutné, že na gymnáziu si musí volit mezi HV a VV. A pracovní vyučování tam není vůbec. Takže z nich budou takoví to čiří (??? - je to správně? :shock: )intelektuálové, kteří nezatlučou doma ani skobičku... Praktické předměty bych navyšovala bez ohledu na délku rozvrhu. Rukama získá člověk teprve tu správnou inteligenci.

Autor:  Lenka Urbanová [ pát 18. úno 2011 7:27:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Testování výchov

Oficiální diskuze byla ukončena!

Děkujeme za všechny náměty a připomínky. Pokud připojíte svůj názor po tomto oficiálním ukončení, budeme i za něj vděčni. Pracovní skupiny se ale nyní budou snažit maximálně využít to, co zaznělo v diskuzi do této chvíle.

Autor:  Lída Piknerová [ ned 20. úno 2011 9:44:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Testování výchov

Základní škola poskytuje základní vzdělání. Ví-li absolvent ZŠ kdo to byl Karel IV. a jak se vypočítá obsah obdélníku, bylo by tristní, kdyby hledal Beethovena v atlasu zvířat a Maneta mezi hokejisty.
Řekla bych, že jádro věci je toto: může si člověk (malý nebo velký) vybrat co bude studovat, když o ničem nic neví? Na základě čeho se bude rozhodovat? Kolik lidí, kteří bagatelizují např.hudební vzdělání, ho aspoň v malé míře má? Neměli bychom se věnovat právě tomu, z všeobecného vzdělání, v čem máme největší mezery?
Výuka výchov dává prostor tomu, co se v jiných předmětech až tak neuplatňuje: emoce, cit, živelnost, kreativita, relaxace...
Ale teprve na základě přijatých vědomostí a dovedností mohu uplatnit svůj talent. Zcela jistě by lidstvo mělo víc geniálních malých Mozartů, kdybychom nepohrdali žádným vzděláním. Talenty Pán Bůh nešetří, ovšem pokud budu hledat co všechno se učit nemusím, pak se nedovím, co ve mně dřímá...

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/