Návštěvník píše:
Schopný učitel, který zvládá MS PowerPoint, se naučí se software na ovládání interaktivní tabule pracovat sám. Bohužel jsem se na naší škole přesvědčil, že těchto schopných je tak desetina sboru.
Položme si ale otázku, zda se opravdu musí učit další editor prezentací? PowerPoint by mu nestačil?
Návštěvník píše:
Ostatní absolvovali výjezdové semináře i semináře, které jsme si pořádali sami. Každý učitel absolvoval cca 10-15 hodin výuky, a přesto se polovina učitelů vlastní interaktivní materiály nenaučila vytvářet. Zdá se mi však, že technickou stránku věci zvládli, ale bohužel jim chybí dostatek tvořivosti, fantazie a metodických scopností.
Obávám se, že bohužel dodavatelé řady IWB doslova nesmyslně nutí učitele do svých proprietárních aplikací. U IWB stačí začít tím, že ji používáme místo myši, pak je možné přejít k kreslení po obrazovace a využívání dalších udělátek. Tvorba ve specializovaném editoru prezentací je až poslední level a jen pro ty, kteří mají potřebu je využívat.
Návštěvník píše:
Bohužel mám pocit, že tito učitelé se minuli povoláním, protože pokud nejsou schopni kreativně myslet s interaktivní tabulí nejsou schopni kreativně myslet bez ní. Nedělejte si tedy iluze, že na vaší škole to zvládnou všichni. Nezvládnou. U některých jsou to bohužel vyhozené peníze za školení.
Vyhozené peníze za školení samozřejmě, ale je to především chybná strategie zavádění IWB.