Lenka Řebíčková píše:
Zpočátku mi interaktivní tabule připadaly velmi zajímavou možností jak oživit výuku. Postupně jsem však zjistila, že je zbytečně přeceňován jejich význam a že mají velké množství negativ, které mohou být i důsledkem zhoršujících se výsledků ve vzdělávání.
Prosím, můžete být konkrétnější?
Lenka Řebíčková píše:
Plně souhlasím s kolegyní Petrů. Uvedené body platí nejen pro základní školu, ale i pro střední školu. Většina žáků vnímá interaktivní tabuli jako filmové plátno a učivo jim jen hlavou prochází.
Tak zrovna tohle bych dával za vinu kantorovi, který interaktivní tabuli blbě využívá, ne?
Lenka Řebíčková píše:
Měli bychom přestat přeceňovat vliv informačních technologií a různých rádoby „moderních metod“.
Nejrůznější průzkumy totiž naznačují, že například v matematice a nejen tam mají své místo i klasické metody („dril“ a opakované řešení příkladů). Ukazuje se, že zautomatizování algoritmů a např. opakované počítání příkladů je předpokladem pro vytvoření lepších schopností a dovedností aplikovat matematiku v technické praxi.
Bez ICT a jejich aplikace napříč všemi předměty se škola neobejde, právě bez zvládnutí jejich aplikace nemají žáci šanci uspět.
Lenka Řebíčková píše:
Žádná interaktivní tabule žáka počítat nenaučí !!!
To tady taky nikdo nikdy netvrdil.
Lenka Řebíčková píše:
Jedna úvaha závěrem:
Více udělá škola s nadšeným kvalitním pedagogickým sborem a mizerným vybavením než super interaktivní tabule a průměrný učitel, který tyto technologie používá jako lepší plátno.
Opak tady taky nikdo nikdy netvrdil. Škola s dobrým vybavením udělá víc než stejná škola s mizerným vybavením, pokud to vybavení účelně využije.
Ale nechme obecných proklamací a věnujme se konkrétnímu.