Mgr. Renata Balejová píše:
...
Možností je mnoho a dobu a pokrok ve škole nemůžeme zastavit a přiznejme si, že rodiče při výběru školy posuzují i materiální vybavení školy.
Ano, přesně to je problém, který je dle mého soudu často zneužíván – "dobrá škola = technicky vybavená škola". Zvláště malotřídky žijí v prostředí, kdy mají rodiče poměrně pokřivená kritéria pro hodnocení "dobré školy".
Přitom právě Váš komentář dokládá, že to není "o technice", ale o tom, že víte "proč a jak".
Mgr. Renata Balejová píše:
... ale myslím si, že vše je o pedagogovi.
Souhlas.
Mgr. Renata Balejová píše:
U nás děti práce s tabulí baví, je průběžně zařazována do výuky a to je hlavní cíl při používání.
Nejsem si jist správným pochopením této věty ... "děti to baví = hlavní cíl používání?" V tom vidím riziko a to u informačních technologií obecně ...
Počítač je a dlouho bude dětmi posuzován jako lákadlo (viz věta učitele "dnes půjdeme na počítače = reakce dětí "huráááá" ..."). Počítač je v takovém případě cíl ... a to není dobře.
Jsem zastáncem toho, aby se počítač stal "pracovním nástrojem", podporující různé metody "práce" a to jak samostatné tak kooperativní. Proto bych byl raději, kdyby investice do ICT bylo cílené na "pracoviště s počítačem do každé třídy" – budu maximálně spokojen, když se podaří nalézt "stabilní standardní řešení" 1 pracoviště na 3–5 žáků.
V takovém prostředí získá "interaktivita" tabule (obrazovky) zcela nový rozměr.