Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Jak být dobrou školou bez jediné interaktivní tabule?
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=535&t=17255
Stránka 5 z 6

Autor:  Jana Petrů [ pon 28. úno 2011 13:38:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak být dobrou školou bez jediné interaktivní tabule?

To by mě vážně zajímalo, čím byste nahradil(a) hrnec nebo svěrák. Možná tou interaktivní tabulí?

Autor:  Janek Wagner [ pon 28. úno 2011 13:46:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak být dobrou školou bez jediné interaktivní tabule?

Jana Petrů píše:
To by mě vážně zajímalo, čím byste nahradil(a) hrnec nebo svěrák. Možná tou interaktivní tabulí?
Nikdy jste neviděla žádné výukové video?

Autor:  Jana Petrů [ pon 28. úno 2011 13:48:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak být dobrou školou bez jediné interaktivní tabule?

Viděla, ale nenajedla jsem se.

Autor:  David Hawiger [ pon 28. úno 2011 18:05:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak být dobrou školou bez jediné interaktivní tabule?

Návštěvník píše:
Myslím, že se tu pořád motáme v kruhu...
Tabule jsou zajímavé, tak proč je nevyužívat a zavrhovat...
Někdy tu mám už pocit, že když se tu někdo "přizná", že s ní pracuje, tak následují výtky, že by to měl dělat jinak.


Stavím-li se do role "kritika tabulí", pak většinou v případech, kdy je atmosféra přesně opačná - "bez tabule nejdete s dobou". Bohužel projekt "EU peníze školám" pravděpodobně bude především spojen s "pořizováním interaktivních nástrojů". Mimo jiné i proto stavím na stranu těch, kteří stojí o vyšší "přidanou hodnotu" než je lepší tabule v každé třídě. Pokud tu přidanou hodnotu nachází a navíc udrží v rozumném rozsahu i jiné "vstupy" (včetně interaktivní tabule), pak nejsem v zásadě proti.

Jen drobná poznámka na okraj - většina z nás si vybavuje meotary již ze svých žákovských let. Jako bývalý zástupce ředitele školy a "správce majetku" v jedné osobě jsem měl na jedné malé škole na "skladu" šest takových zařízení. A povětšinou v tom skladu také stále byly... Trochu mám obavy, aby to s tou "interaktivitou na tabuli" nedopadlo obdobně. Někdo řekne nevyhnutelný historický posun, já bych mohl uvést poznámku v duchu TCO. Myslím si, že obě strany mají kus pravdy.

Autor:  Lucie Slejšková [ pon 28. úno 2011 18:47:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak být dobrou školou bez jediné interaktivní tabule?

BTW: o tématu, zda existují lepší (jiné?) interaktivní prostředky a hlavně které to tedy jsou, se otevřela diskuse zde.

Autor:  Lucie Slejšková [ pon 28. úno 2011 18:50:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak být dobrou školou bez jediné interaktivní tabule?

Janek Wagner píše:
Jana Petrů píše:
To by mě vážně zajímalo, čím byste nahradil(a) hrnec nebo svěrák. Možná tou interaktivní tabulí?
Nikdy jste neviděla žádné výukové video?


Otázka je, zda rozumíte oba stejně pojmu interaktivní výuka. Pojďme to vzít vážně a bavme se o tom, nakolik může být výuka bez IWB stejně efektivní jako s ní.

Podobné téma máme zde- které jiné interaaktivní prostředky by učitel kromě IWB mohl využít.

Autor:  Jana Petrů [ pon 28. úno 2011 18:59:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak být dobrou školou bez jediné interaktivní tabule?

Lucie Slejšková píše:
Otázka je, zda rozumíte oba stejně pojmu interaktivní výuka. Pojďme to vzít vážně a bavme se o tom, nakolik může být výuka bez IWB stejně efektivní jako s ní.


A možná také o tom, jakých cílů můžeme s pomocí IWB dosáhnout lépe než bez ní?

Autor:  David Hawiger [ pon 28. úno 2011 19:06:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak být dobrou školou bez jediné interaktivní tabule?

Lucie Slejšková píše:
Otázka je, zda rozumíte oba stejně pojmu interaktivní výuka. Pojďme to vzít vážně a bavme se o tom, nakolik může být výuka bez IWB stejně efektivní jako s ní.


Předesílám, že nechci jít do sporu za každou cenu. Vsadím se, že v konečném důsledku bychom našli hodně společných témat.

Přesto si dovolím odkaz http://cs.wikipedia.org/wiki/Interaktivn%C3%AD_v%C3%BDuka. Netvrdím, že Wikipedia "ví vše nejlépe", ale s daným vysvětlením se vcelku ztotožňuji ... a z něj plyne, že "interaktivní výuka se automaticky nerovná využívání ICT".
A v tom dle mého soudu tkví aktuální spor ... interaktivitu "garantuje" učitel, nikoliv technologie. Problémem je, že dle mého soudu jsme momentálně přesvědčováni (zvláště v souvislosti s EU PES), že "interaktivita je automaticky garantována použitou technologií".

A abych byl konkrétní, raději bych interaktivitu řešil pomocí kooperativního učení s využitím "notebooků" přímo v kmenové třídě. Ale to jsem myslím už někde psal ...

P.S.: Pokud někdo raději interaktivitu řeší prostřednictvím IWB, je to jeho volba a já mu ji neberu ;-). Jen polemizuji ;-) ...

Autor:  Lucie Slejšková [ pon 28. úno 2011 19:14:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak být dobrou školou bez jediné interaktivní tabule?

Jana Petrů píše:
Lucie Slejšková píše:
Otázka je, zda rozumíte oba stejně pojmu interaktivní výuka. Pojďme to vzít vážně a bavme se o tom, nakolik může být výuka bez IWB stejně efektivní jako s ní.


A možná také o tom, jakých cílů můžeme s pomocí IWB dosáhnout lépe než bez ní?


Výborná otázka, díky! Uvidím, k jakým úvahám nás přivede.

Autor:  Návštěvník [ pát 13. kvě 2011 7:44:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak být dobrou školou bez jediné interaktivní tabule?

Janek Wagner píše:
A jak se, podle vás, pozná dobrá škola?Podobná otázka tu už byla v době SIPVZ. Tehdy jsem tvrdil, že nemůže být dobrá škola bez osobního počítače.


Je ale obrovský rozdíl mezi dobře využívaným počítačem (výuka ICT) a interkativní tabulí. Taky jich pár máme (4), a využívají se často jen jako tabule s elektronickými fixami :-)

Souhlasím s pisatelem v úvodu, který napsal 11 bodů v čem je tabule špatná.

Stránka 5 z 6 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/