Diskuzní fórum https://diskuze.rvp.cz/ |
|
Jak být dobrou školou bez jediné interaktivní tabule? https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=535&t=17255 |
Stránka 5 z 6 |
Autor: | Jana Petrů [ pon 28. úno 2011 13:38:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak být dobrou školou bez jediné interaktivní tabule? |
To by mě vážně zajímalo, čím byste nahradil(a) hrnec nebo svěrák. Možná tou interaktivní tabulí? |
Autor: | Janek Wagner [ pon 28. úno 2011 13:46:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak být dobrou školou bez jediné interaktivní tabule? |
Jana Petrů píše: To by mě vážně zajímalo, čím byste nahradil(a) hrnec nebo svěrák. Možná tou interaktivní tabulí? Nikdy jste neviděla žádné výukové video?
|
Autor: | Jana Petrů [ pon 28. úno 2011 13:48:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak být dobrou školou bez jediné interaktivní tabule? |
Viděla, ale nenajedla jsem se. |
Autor: | David Hawiger [ pon 28. úno 2011 18:05:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak být dobrou školou bez jediné interaktivní tabule? |
Návštěvník píše: Myslím, že se tu pořád motáme v kruhu... Tabule jsou zajímavé, tak proč je nevyužívat a zavrhovat... Někdy tu mám už pocit, že když se tu někdo "přizná", že s ní pracuje, tak následují výtky, že by to měl dělat jinak. Stavím-li se do role "kritika tabulí", pak většinou v případech, kdy je atmosféra přesně opačná - "bez tabule nejdete s dobou". Bohužel projekt "EU peníze školám" pravděpodobně bude především spojen s "pořizováním interaktivních nástrojů". Mimo jiné i proto stavím na stranu těch, kteří stojí o vyšší "přidanou hodnotu" než je lepší tabule v každé třídě. Pokud tu přidanou hodnotu nachází a navíc udrží v rozumném rozsahu i jiné "vstupy" (včetně interaktivní tabule), pak nejsem v zásadě proti. Jen drobná poznámka na okraj - většina z nás si vybavuje meotary již ze svých žákovských let. Jako bývalý zástupce ředitele školy a "správce majetku" v jedné osobě jsem měl na jedné malé škole na "skladu" šest takových zařízení. A povětšinou v tom skladu také stále byly... Trochu mám obavy, aby to s tou "interaktivitou na tabuli" nedopadlo obdobně. Někdo řekne nevyhnutelný historický posun, já bych mohl uvést poznámku v duchu TCO. Myslím si, že obě strany mají kus pravdy. |
Autor: | Lucie Slejšková [ pon 28. úno 2011 18:47:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak být dobrou školou bez jediné interaktivní tabule? |
BTW: o tématu, zda existují lepší (jiné?) interaktivní prostředky a hlavně které to tedy jsou, se otevřela diskuse zde. |
Autor: | Lucie Slejšková [ pon 28. úno 2011 18:50:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak být dobrou školou bez jediné interaktivní tabule? |
Janek Wagner píše: Jana Petrů píše: To by mě vážně zajímalo, čím byste nahradil(a) hrnec nebo svěrák. Možná tou interaktivní tabulí? Nikdy jste neviděla žádné výukové video?Otázka je, zda rozumíte oba stejně pojmu interaktivní výuka. Pojďme to vzít vážně a bavme se o tom, nakolik může být výuka bez IWB stejně efektivní jako s ní. Podobné téma máme zde- které jiné interaaktivní prostředky by učitel kromě IWB mohl využít. |
Autor: | Jana Petrů [ pon 28. úno 2011 18:59:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak být dobrou školou bez jediné interaktivní tabule? |
Lucie Slejšková píše: Otázka je, zda rozumíte oba stejně pojmu interaktivní výuka. Pojďme to vzít vážně a bavme se o tom, nakolik může být výuka bez IWB stejně efektivní jako s ní. A možná také o tom, jakých cílů můžeme s pomocí IWB dosáhnout lépe než bez ní? |
Autor: | David Hawiger [ pon 28. úno 2011 19:06:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak být dobrou školou bez jediné interaktivní tabule? |
Lucie Slejšková píše: Otázka je, zda rozumíte oba stejně pojmu interaktivní výuka. Pojďme to vzít vážně a bavme se o tom, nakolik může být výuka bez IWB stejně efektivní jako s ní. Předesílám, že nechci jít do sporu za každou cenu. Vsadím se, že v konečném důsledku bychom našli hodně společných témat. Přesto si dovolím odkaz http://cs.wikipedia.org/wiki/Interaktivn%C3%AD_v%C3%BDuka. Netvrdím, že Wikipedia "ví vše nejlépe", ale s daným vysvětlením se vcelku ztotožňuji ... a z něj plyne, že "interaktivní výuka se automaticky nerovná využívání ICT". A v tom dle mého soudu tkví aktuální spor ... interaktivitu "garantuje" učitel, nikoliv technologie. Problémem je, že dle mého soudu jsme momentálně přesvědčováni (zvláště v souvislosti s EU PES), že "interaktivita je automaticky garantována použitou technologií". A abych byl konkrétní, raději bych interaktivitu řešil pomocí kooperativního učení s využitím "notebooků" přímo v kmenové třídě. Ale to jsem myslím už někde psal ... P.S.: Pokud někdo raději interaktivitu řeší prostřednictvím IWB, je to jeho volba a já mu ji neberu . Jen polemizuji ... |
Autor: | Lucie Slejšková [ pon 28. úno 2011 19:14:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak být dobrou školou bez jediné interaktivní tabule? |
Jana Petrů píše: Lucie Slejšková píše: Otázka je, zda rozumíte oba stejně pojmu interaktivní výuka. Pojďme to vzít vážně a bavme se o tom, nakolik může být výuka bez IWB stejně efektivní jako s ní. A možná také o tom, jakých cílů můžeme s pomocí IWB dosáhnout lépe než bez ní? Výborná otázka, díky! Uvidím, k jakým úvahám nás přivede. |
Autor: | Návštěvník [ pát 13. kvě 2011 7:44:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak být dobrou školou bez jediné interaktivní tabule? |
Janek Wagner píše: A jak se, podle vás, pozná dobrá škola?Podobná otázka tu už byla v době SIPVZ. Tehdy jsem tvrdil, že nemůže být dobrá škola bez osobního počítače. Je ale obrovský rozdíl mezi dobře využívaným počítačem (výuka ICT) a interkativní tabulí. Taky jich pár máme (4), a využívají se často jen jako tabule s elektronickými fixami Souhlasím s pisatelem v úvodu, který napsal 11 bodů v čem je tabule špatná. |
Stránka 5 z 6 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |