Dobrý den,
děkuji za Vaše příspěvky, které celé téma výborně doplňují. K příspěvku pana Peterky. To co popisujete je téma nejen na jednu novou diskusi. Osobně mám také drobné pochyby o použitelnosti a využívání IA tabulí ve výuce. Možnosti IA jsou neuvěřitelně velké, ale má dosavadní zkušenost je velmi podobná té Vaší. Učitelé neumějí možnosti IA pořádně uchopit a využít. Překonáme-li připomínky a nebudeme-li neustále žehrat na problémy typu malé platy, ICT gramotnost učitelů a nedostatek času pro přípravy, objeví se jiné, objektivnější důvody tohoto neuspokojivého stavu. Zajímalo by mě, jaké spektrum důvodů nedobrého stavu využití IA tabulí ve výuce byste uvedli Vy?
Portál Veskole je podporován jedním z distributorů interaktivních tabulí. Se všemi distibutory, kteří k tabulím nabízejí software, jsme se setkali a celý projekt IA tabulí na DUM představili. S některými distributory plánujeme spolupráci v nabízení volně dostupného softwaru na našich stránkách, který umožní uživatelům portálu použítí a editaci souborů v jakémkoliv počítači.
Dublování nebo zdvojení bych se nebál. V našem prostředí DUM je malinko jiné třídění, které jsem v této diskusi již popisoval a navíc je prostor garantovaný, což by nás mělo od zmiňovaného portálu odlišit. Zároveň za materiály autorům platíme finanční odměnu, takže motivace pro ukládání do prostředí DUM může být velká. A tím se pro Vás vyřeší otázka, ve kterém uložišti hledat
.
Myslím, že by nebylo špatné zamyslet se nad otázkou, zda je dobré mít pro získávání výukových materiálů větší konkurenci? Z mého pohledu je dobré mít konkurenci minimálně proto, že nás (portál
http://www.rvp.cz) nutí se neustále zlepšovat a zdokonalovat. Co si myslíte Vy?