Janek Wagner píše:
Obávám se, že na vině bývá většinou přístup dodavatelů a poskytovatelů školení.
1. Nejprve musí kantor IWB zvládnout na úrovni ovládání PC myší.
2. Pak musí následovat fáze "kreslení" do běžících aplikací.
3. A teprve v případě potřeby a zájmu začít využívat autorský nástroj.
Nemohu souhlasit s tím, že za chybné načasování školení mohou dodavatelé interaktivních tabulí. Naše společnost nabízí různé varianty školení. Zaměření a zacílení jednotlivých typů školení je celkem detailně popsáno a to i včetně doporučeného načasování. Školy si však kupují prakticky pouze to nejlevnější školení z nabídky...
Mgr. Jarmila Šiřická píše:
Nejspíše to bude strach, že se budou muset učit něco nového. U starších kolegyň je to pak strach z techniky jako takové- obava, že by mohly něco pokazit a pokud navíc znají cenu IT, pak je blok o to větší.
Strach ze zapojení IT techniky do výuky bych plně chápal. Proč se ale projevuje jen u státních škol? Zažil už jsem několik soukromých škol, kde se věkový průměr musel pohybovat přes 50 let. I tak se na mě však ze všech stran valily podnětné dotazy. Ve státních školách jsem toto nezažil snad nikdy. Bohužel.
Pavlína Hublová píše:
Myslím, že převažuje názor, že energie, kterou učitel musí dát do zvládnutí nové technologie není přímo úměrný zvýšení kvality výuky.
I bych snad souhlasil, ale opět se musím zeptat: "Proč si toto myslí pouze na státních školách?" Výdej energie musí být přeci stejný...