Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Inspirace
PříspěvekNapsal: sob 19. pro 2020 13:26:57 
Positiva:
Názorné vysvětlení pojmů šum a tón pomocí demonstrační metody: obraz oscilogramu mělo dobrý efekt k jejich zapamatování.
Pracoval s rozdíly ve výslovnosti v anglickém a českém projevu.
Nenuceně přizval žáky k dialogu, konstruktivně zopakovali pojem „kultivovaný český jazyk“, volil takové otázky, které žáky navedli na správné odpovědi.
Hodina měla spád, nenašla jsem mnoho bílých míst.
Učitel správně motivoval žáky k zájmu o danou látku.
Zapojil i žáky s odlišným mateřským jazykem (přednesení jazykolamu ve slovenském a vietnamském jazyce), aniž by nastal negativní efekt (vyčleňování), pouštění videa ve slovenském jazyce.
Mluvní cvičení hodnotím pozitivně, jeden s cílů komunikace je umět správně vyslovovat, jinak nám nikdo nerozumí: tvoří to mnohem lepší dojem, umět se kultivovaně vyjadřovat podle standardů ortoepie (správné vyslovování).
Učitel pravidelně potvrzoval a chválil žáky. Žáci vždy věděli, co mají za úkol. Zadání byla srozumitelná a jednoznačná.
Žáci přesně uměli zdůvodnit ráz u slov po předložce, která začínají na samohlásku. Žáci neměli problém konstruktivně hodnotit ostatní, aniž by došlo k urážkám či k nevhodným výrazům. Tato cvičení by se měla podle mého názoru v hodinách českého jazyka objevovat pravidelně, ne jen na základní škole.
Vyučující si dobře poradil se spícím žákem – situaci se všichni zasmáli.
Humorně popisoval kadenci ve výslovnosti v konkrétních dialektech.
Názornou metodou byl vysvětlen rozdíl mezi otázkou řečnickou a otázkou doplňovací. (Kadence stoupavá a klesavá).
Učitel vybízel žáky k sebereflexi po cvičení se čtením nahlas.
Učitel měl se žáky hezký stav, jinak by se podle mého názoru nepodařilo sehnat dobrovolníky k jedné úloze (improvizovaný projev), žáci ani neměli výrazný problém s přetáhnutím hodiny o pět minut.
Aktivity v hodinách dával vyučující do souvislostí se slohovým vyučováním (prostě sdělovací a popisný styl).
Využita byla i audio-vizuální metoda – vyučující pouštěl slovensky komentovaný fotbalový zápas.
NEGATIVA
Při mluvních cvičeních jsem zaznamenala drobné „škatulkování“ (víme, že XY má s tím problém) – mohlo to mít i motivační efekt, to ale nemohu posoudit, protože žáky neznám a nemluvila jsem s nimi po hodině.
Kadence byla ne úplně správně vysvětlena („část melodie, která vysvětluje smysl věty“ mi přišla necelá).
Při vysvětlování jednoho pojmu z oblasti fotbalu vyučující trochu diskriminoval žákyně („dam se radši vůbec neptám“): pokud byly ve třídě dobré vztahy a žáci chápali dostatečně učitelův humor, neviděla bych zde problém, jinak bych si na toto dávala pozor.


Bylo by zajímavé zapojit audio-vizuální metodu: například nahrávku s chybnou výslovností, kde by žáci vyhledávali chyby a zdůvodnili.

(Tato hodina byla ta nejlepší, kterou jsem zatím zhlédla – v hodině pana učitele jsem našla mnoho inspirace do vlastních hodin – úlohy a motivace studentů) , ale hlavně jsem se přesvědčila o tom, že lze u žáků vytvořit krásné vztahy a dobrý přístup k danému předmětu a k učení.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: