Zdravím,
podílel jsem se na koncepci nových ŽK na naší škole . Podařilo se nám celkem úspěšně zkombinovat systém pro hodnocení
očekávaných výstupů a známek. Děti se v nové situaci rychle zorientovaly, větší problém s tím mají někteří kolegové. Vyžaduje to totiž průběžnou práci v hodinách se sebehodnocením dětí a nastavování jasných kritérií pro hodnocení. Je to mravenčí práce, ale už přináší první úspěchy.
V příloze přikládám ukázku, jak jsme s dětmi v pololetí společně vytvářeli jejich hodnocení
(=známku na polol. vysvědčení). Je to kruh, který si měly rozdělit na 3 části (
=dovednosti, postoje, vědomosti). Do každé části si zapisovaly své plusy a mínusy v jednotlivých oblastech a vytvořily si známku na vysvědčení (ve všech případech jsem s ní souhlasil
. Vyžaduje to ovšem, aby děti byly vedeny k průběžnému sebehodnocení a jasně si uměly pojmenovat své výkony...
V ukázce si žákyně hodnotila své vědomosti 1-2, postoje 1-, dovednosti 1 ->
výslednou známkou z ČJ byla 1 (a samozřejmě pochvala za dobré sebehodnocení
.
Příloha:
kruhZnamka.jpg
Ještě připisuji
výstupy z ŠVP, které mám u českého j. v
žákovské knížce(6.,7. tř.) a které jsou součástí celkového hodnocení předmětu:
Dodržuje pravidla slušného chování při komunikaci
Má kultivovaný projev
Vyslovuje srozumitelně
Formuluje otázku
Čte plynule, správně člení čtený text
Prezentuje přečtenou knihu
Komunikuje s ostatními při týmové práci
Vyhledává a třídí informace z textu
Sestaví mluvní cvičení - projevBudu rád za Vaše připomínky, podněty, dotazy... či jiné "vychytávky"
Svatopluk