Návštěvník píše:
Učím "povídací" předmět a písemné aktivity jsou pro mě i kolegy ve škole záchrana. Jak totiž žáci odloží pera a tužky, začnou klábosit a nelze je utišit. Zkoušela jsem domluvy, náhradní úkoly, tresty, poznámky do žákovské, nepomáhá nic.
Nevím, co jsou to "povídací" předměty. Pokud jsou "povídací", povídá učitel nebo povídají žáci? V případě, že povídá učitel, lze předpokládat, že to žáky nebaví (viz. pyramida učení). V případě, že povídají žáci, lze předpokládat, že budou hlučet. V tom bych neviděla problém, pokud "hlučí" v určitých mezích, chcete-li pravidlech (ty nastavuje učitel) a drží se daného tématu. Je těžké poskytnout radu zvenčí, pokud neznám styl výuky (uplatňované metody a formy), prostředí, složení třídy, způsob výuky ostatních učitelů ..."Dobrá rada nad zlato!"
Pokusila jste "sondovat" i na 1. stupni? Ptala jste se učitelek (učitelů), kteří učili žáky v 5. ročníku (případně dříve), jak to prováděli oni? Zda i oni měli podobný problém? Případně, co tzv. "zabíralo"?
Možná u kolegů získáte radu, potažmo "zlato"...
Dana