Miloslav Khas píše:
...jak řešíte zadávání domácích úkolů a jejich následné hodnocení při hodině informatiky u dětí, kteří buď nevlastní PC nebo nemají např. přístup na internet?
Domácí úkol má být takový, aby ho žáci zvládli buď na vlastním zařízení (železo+software) nebo na zařízení, které jim škola poskytne mimo vyučování formou volně přístupného zařízení nebo formou zde diskutovaného dobrovolného zájmového kroužku.
Není možné po žácích chtít, aby měli stejný licencovaný software, jako má škola, nebo speciální zařízení a software. Pokud žáci pracují s kancelářským balíčkem, je třeba, aby škola akceptovala i práce v OpenSource software (OpenOffice, linuxové aplikace, apod.).
Pokud chce vyučující po žácích výtisk na papíru (v dnešní době elektronických dokumentů to je kupodivu anachronismus, protože si je vyučující může prohlédnout na monitoru), je třeba, aby škola poskytla žákům, kteří nemají k dispozici tiskárnu, možnost tisku ve škole. Totéž se skenerem a další speciální technikou.
Domácí úkoly není možné hodnotit známkou, je to aktivita, kterou si žáci podle zadání vyučujícího sami opakují to, co se naučili při vyučování. Případně to mohou být úlohy, na které není třeba PC (vývojové diagramy, jednoduché grafické návrhy kreslené rukou, obrázky, jednoduché notové podklady pro editor hudby, atd., podle pokročilosti, zájmu a ročníku žáků).
Jako vhodné vybavení žáků by snad mohla být malá flash memory (paměťová fleška), která by mohla být v penálu stejně samozřejmě jako kružítko nebo guma, není drahá a je užitečná pro ukládání a přenos souborů (pozor na riziko ztráty dat, citlivých údajů, identity, informací, apod., ale to je zase další kapitola).
Je vhodné už při prvním setkání žáků s klávesnicí žáky vést k psaní všemi deseti, ale to je jiná kapitola. To mohou žáci trénovat doma i na školních počítačích v době mimo vyučování, viz předchozí teze.