Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Mínus v průběžné klasifikaci
PříspěvekNapsal: stř 14. úno 2018 19:05:31 
Prosím o informaci, jak je to s udělováním známek s mínusem v průběžné klasifikaci.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Mínus v průběžné klasifikaci
PříspěvekNapsal: čtv 15. úno 2018 10:34:42 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. říj 2007 20:29:07
Příspěvky: 3268
Myslím, že by bylo dobré otázku upřesnit. Věřím, že nejsem sama kdo váhá,na co se vlastně ptáte :-)
Díky!

_________________
Lenka Urbanová, hlavní moderátor
Inovujeme Metodický portál RVP.CZ - inovujeme.rvp.cz.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Mínus v průběžné klasifikaci
PříspěvekNapsal: pát 16. úno 2018 18:16:16 
Na škole řešíme používání znamének mínus v průběžné klasifikaci, samozřejmě i používání hvězdiček, různých motivačních razítek při hodnocení. Klasifikaci upravuje školský zákon, ale žádný právní předpis, zda se může používat mínus (např. 1-) neexistuje. Je tedy na škole, zda do školního řádu zařadí používání těchto znamének? Může ČŠI napadnout udělování mínusů,…?
Citace ze školského zákona:
(1) Hodnocení výsledků vzdělávání žáků vychází z posouzení míry dosažení výstupů pro jednotlivé předměty školního vzdělávacího programu. Hodnocení je pedagogicky zdůvodněné, odborně správné a doložitelné a respektuje individuální vzdělávací potřeby žáků a doporučení školského poradenského zařízení.
(2) Pravidla hodnocení žáků jsou součástí školního řádu) a obsahují zejména:
a) zásady a způsob hodnocení a sebehodnocení výsledků vzdělávání a chování žáků, včetně získávání podkladů pro hodnocení,
b) kritéria pro hodnocení.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Mínus v průběžné klasifikaci
PříspěvekNapsal: pon 05. bře 2018 19:59:00 
Žádné mínusy. V praxi je buď práce provedená dobře nebo špatně, nic mezi tím. Pokud pracovník udělá práci skoro dobře, ale někdo ji po něm musí upravit, nebo ji nikdo nezkontroluje a vada jde dál, je to špatně.

Naše školství má léty a praxí osvědčených pět stupňů známkování, takže žáci mají představu o tom, jaké jsou jejich znalosti a dovednosti.

Pokud má žák malé známky z malých písemek, ze sešitu, z malých hodnocení, za mimořádně vzorně připravené pomůcky na vyučování (mrkev na kreslení, z pilnosti neučenou i jinou básničku, apod.) a k tomu velké známky z velkých písemek a zkoušení, je to pro žáka průběžná informace o tom, jak a co umí nebo neumí, a učitel na konci pololetí stanoví známku ne jako aritmetický průměr, nad kterým mnohdy žáci spekulují a dohadují se, ale jako číselné vyjádření toho, jak žák umí podle celkového komplexního hodnocení. Stačí pět stupňů, žádné mínusy a plusy.

Milou motivací může pro žáky být třeba jednička s hvězdičkou za vzorně napsaný úkol nebo vzorně vedený sešit, nebo dokonce jednička dvakrát podtržená, na což jsou hrdí třeba i průmyslováci a hruď se jim dme hrdostí a spokojeností. Podobně jako vykřičník nebo otazníky u mazanic, nebo šílených nesmyslů v písemce. To je způsob neformální komunikace mezi žákem a učitelkou. Ale známky jsou v našich zemích jedna až pět. Bez mínusů.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: