Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Mínus v průběžné klasifikaci
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=543&t=32676
Stránka 1 z 1

Autor:  návštěvník [ stř 14. úno 2018 19:05:31 ]
Předmět příspěvku:  Mínus v průběžné klasifikaci

Prosím o informaci, jak je to s udělováním známek s mínusem v průběžné klasifikaci.

Autor:  Lenka Urbanová [ čtv 15. úno 2018 10:34:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mínus v průběžné klasifikaci

Myslím, že by bylo dobré otázku upřesnit. Věřím, že nejsem sama kdo váhá,na co se vlastně ptáte :-)
Díky!

Autor:  Návštěvník [ pát 16. úno 2018 18:16:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mínus v průběžné klasifikaci

Na škole řešíme používání znamének mínus v průběžné klasifikaci, samozřejmě i používání hvězdiček, různých motivačních razítek při hodnocení. Klasifikaci upravuje školský zákon, ale žádný právní předpis, zda se může používat mínus (např. 1-) neexistuje. Je tedy na škole, zda do školního řádu zařadí používání těchto znamének? Může ČŠI napadnout udělování mínusů,…?
Citace ze školského zákona:
(1) Hodnocení výsledků vzdělávání žáků vychází z posouzení míry dosažení výstupů pro jednotlivé předměty školního vzdělávacího programu. Hodnocení je pedagogicky zdůvodněné, odborně správné a doložitelné a respektuje individuální vzdělávací potřeby žáků a doporučení školského poradenského zařízení.
(2) Pravidla hodnocení žáků jsou součástí školního řádu) a obsahují zejména:
a) zásady a způsob hodnocení a sebehodnocení výsledků vzdělávání a chování žáků, včetně získávání podkladů pro hodnocení,
b) kritéria pro hodnocení.

Autor:  Návštěvník [ pon 05. bře 2018 19:59:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mínus v průběžné klasifikaci

Žádné mínusy. V praxi je buď práce provedená dobře nebo špatně, nic mezi tím. Pokud pracovník udělá práci skoro dobře, ale někdo ji po něm musí upravit, nebo ji nikdo nezkontroluje a vada jde dál, je to špatně.

Naše školství má léty a praxí osvědčených pět stupňů známkování, takže žáci mají představu o tom, jaké jsou jejich znalosti a dovednosti.

Pokud má žák malé známky z malých písemek, ze sešitu, z malých hodnocení, za mimořádně vzorně připravené pomůcky na vyučování (mrkev na kreslení, z pilnosti neučenou i jinou básničku, apod.) a k tomu velké známky z velkých písemek a zkoušení, je to pro žáka průběžná informace o tom, jak a co umí nebo neumí, a učitel na konci pololetí stanoví známku ne jako aritmetický průměr, nad kterým mnohdy žáci spekulují a dohadují se, ale jako číselné vyjádření toho, jak žák umí podle celkového komplexního hodnocení. Stačí pět stupňů, žádné mínusy a plusy.

Milou motivací může pro žáky být třeba jednička s hvězdičkou za vzorně napsaný úkol nebo vzorně vedený sešit, nebo dokonce jednička dvakrát podtržená, na což jsou hrdí třeba i průmyslováci a hruď se jim dme hrdostí a spokojeností. Podobně jako vykřičník nebo otazníky u mazanic, nebo šílených nesmyslů v písemce. To je způsob neformální komunikace mezi žákem a učitelkou. Ale známky jsou v našich zemích jedna až pět. Bez mínusů.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/