Dobrý den,
i já bych se ráda k tématu známkování vyjádřila. V mnohém je totiž známkování jednodušší než slovní hodnocení a tak se od něj nikomu moc nechce upouštět. Já to na jednu stranu chápu. Byla by to další práce navíc. Jsem ale hrozně ráda, že se tu najde pár osvícených učitelů, kteří obětují svůj čas a energii ve prospěch svých žáků. Jako školní psycholožka se domnívám, že slovní hodnocení má daleko větší výpovědní hodnotu o znalostech a schopnostech konkrétního žáka. Nehledě na to, že je-li dobře napsané, může sloužit i jako motivační nástroj... A je dost dalších agrumentů pro...
Také říkáte, že i jako rodiče byste tento způsob hodnocení uvítali, ovšem nezapomínjete, že vy nejste průměrní a typičtí rodiče (už jen tím, že sami učíte, nebo tím, že o takových věcech diskutujete na fóru
). Pro mnoho rodičů je slovní hodnocení bohužel "jen neurčité blábolení" a je zajímá známka. Ta přece bude rozhodovat při přijímání na další školy.
Prosím vydržte a zkuste dělat co bude ve vašich silách pro prosazení slovního hodnocení, alespoň v té míře, jak to bude aktuálně možné.
Držím palce.
S pozdravem Veronika