Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Finální znění standardů pro ZŠ - ČJL - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 14. črc 2011 20:01:22 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: ned 21. čer 2009 12:14:57
Příspěvky: 673
ČJL-9-1-03 rozpoznává manipulativní komunikaci v masmédiích a zaujímá k ní kritický postoj

Park zůstane parkem
Pondělní jednání občanského sdružení Ochrana památek přineslo novou naději všem občanům Dolních Břežan. Bylo věnováno palčivému problému modernizace městského parku. Vedení města navrhlo totiž řešení skupiny architektů kolem Jana Nováka. Studii, která likviduje charakteristický romantický ráz parku a počítá s jeho otevřením pro bruslaře a cyklisty, členové sdružení v diskusi odsoudili. Svůj postoj vyjádřili také podepsáním dopisu radě města.

1. Kdo je pravděpodobně autorem textu?
A) Žák místní základní školy
B) Starosta Dolních Břežan
C) Člen sdružení Ochrana památek
D) Turista projíždějící městem

Za takto položenou otázkou obvykle dodávám, aby žáci své tvrzení doložili s odkazem na text. Jak ale v tomto případě doložit, že je správně právě C? V textu není záchytný bod k nabízenému řešení(např. jednání našeho občanského sdružení / vedení města nám navrhlo / postoj jsme vyjádřili). Proč by autorem textu nemohl být žák místní základní školy? Třeba redaktor školního časopisu, který tuto schůzi navštívil, aby o ní napsal zprávu?


Naposledy upravil Lenka Urbanová dne pát 15. črc 2011 8:48:02, celkově upraveno 3
úprava předmětu příspěvku


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Finální znění standardů pro ZŠ - ČJL - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 14. črc 2011 20:34:36 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: ned 21. čer 2009 12:14:57
Příspěvky: 673
ČJL-9-1-10 využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů

Znovu se vracím k tomu, že před standardy měla proběhnout revize RVP. Právě tento výstup by revizi pro svoji "přeplněnost" rozhodně potřeboval. A čím ho chtějí ověřovat?

Doplňte následující texty tak, abyste vždy dodrželi daný slohový útvar:

Vážený pane řediteli, omluvte prosím mou dceru…

Jenže to jsme se přepočítali. Alice naším nápadem nebyla vůbec nadšená. Ba právě naopak. A tak …

O víkendu se v Dolní Lhotě konal již šestý ročník populární soutěže…..

A poznámka praví: Úloha ověřuje, zda žák je schopen rozpoznat jednotlivé funkční styly a na malé ploše použít své znalosti o jejich charakteristických prvcích v jednotlivých slohových útvarech.

Vida, jak se vše scvrklo do funkčních stylů, to tam je tvořivé psaní, ta tam je žákova kreativita. Navíc je zadání velice vágní: doplňte texty. Má vzniknout ucelený text, nebo jen vhodné pokračování?

A co takové řešení:

Vážený pane řediteli, omluvte prosím mou dceru… Naštvaně jsem praštil žákovskou o stůl. Taková drzost!
Jakou bych dostal známku? Proč mám věřit, že tím daným slohovým útvarem není vypravování?


P.S. Co vlastně znamená pět teček na konci věty?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Finální znění standardů pro ZŠ - ČJL - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 14. črc 2011 20:53:12 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: ned 21. čer 2009 12:14:57
Příspěvky: 673
ČJL-9-3-02 rozpoznává základní rysy výrazného individuálního stylu autora

Pohleďme, kam až nás zavádí indikátor: ČJL-9-3-02.2 Seřadí úryvky z literárních děl v pořadí, ve kterém vznikly

Co má společného individuální styl a sestavování úryvků na časovou přímku? Úryvky z literárních děl lze sestavovat podle různých jevů, některé mohou být individuálnímu stylu autora velice vzdálené. Např. text Jede na traktoru bude zřejmě následovat až po Jede v bryčce. Takový indikátor vůbec neodpovídá danému výstupu.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Finální znění standardů pro ZŠ - ČJL - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 21. črc 2011 17:21:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. pro 2010 15:17:05
Příspěvky: 606
Dá se ještě projekt Standardů zastavit? Evidentně jsou stále nekvalitně zpracované...

_________________
prezident spolku Pedagogická komora


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron