Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Finální znění standardů pro ZŠ - M - komentáře
PříspěvekNapsal: pát 15. črc 2011 8:54:49 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. říj 2007 20:29:07
Příspěvky: 3433
Mate komentář k finálnímu znění standardů ZV pro obor matematika?

Poznámka: Téma není oficiální veřejnou diskuzí, nečekejme tedy reakce MŠMT, ani pracovních skupin. Debata nad stavbou standardů je přesto velice významná!

_________________
Lenka Urbanová, hlavní moderátor
Inovujeme Metodický portál RVP.CZ - inovujeme.rvp.cz.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Finální znění standardů pro ZŠ - M - komentáře
PříspěvekNapsal: pát 15. črc 2011 15:39:27 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
Když jsem se vrátila z krátké dovolené, zjistila jsem, že už jsou vyhlášeny standardy pro 5. a 9. třídy. Přiznám se, že mě to otrávilo. Kdyby pro nic, tak pro ten termín, kdy většina učitelů (opravdu zaslouženě) odpočívá - že by to načasování bylo úmyslné?
První postřehy:
M-5-1-03
"Odhadni a vepiš čísla uvedená v nabídce do rámečků nad číselnou osou." (celou úlohu nelze překopírovat)
Co znamenají čárky na ose? Jsou různě vzdálené. Pokud má rámeček 5 značit číslo 852011, proč šipka ukazuje před polovinu úseku?

M-5-3-01
"K popisu rovinných útvarů přiřaď správný název a obrázek (A, B, C,D).

1. Útvar má 4 strany. Všechny sousední strany jsou kolmé. Všechny strany mají stejnou délku. _______________
2. Útvar má 4 vrcholy. Protilehlé strany jsou vždy rovnoběžné. Sousední strany mají různou délku. ____________
3. Útvar má 3 strany a 3 vrcholy. ___________________

4. Útvar nemá žádnou stranu ani vrchol. _____________"


ad 2: mohl by to být i kosodélník - chybí údaj o kolmosti sousedních stran.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Finální znění standardů ZŠ - M
PříspěvekNapsal: sob 23. črc 2011 9:43:47 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
Vzdělávací obor Matematika a její aplikace
Ročník 9.
Tematický okruh Geometrie v rovině a prostoru
Očekávaný výstup RVP ZV M-9-3-02
Žák charakterizuje a třídí základní rovinné útvary

Ilustrační úloha obsahuje 12 obrazců, ke kterým se mají přiřadit názvy (nebo k názvům obrazce). Nevím, zda je záměrně jeden obrazec mimo odpovědi (nepravidelný čtyřúhelník), zatímco jiný (kosodélník) je tam dvakrát.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Finální znění standardů ZŠ - M
PříspěvekNapsal: sob 23. črc 2011 10:00:03 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
Vzdělávací obor Matematika a její aplikace
Ročník 9.
Tematický okruh Geometrie v rovině a prostoru
Očekávaný výstup RVP ZV M-9-3-12
Žák načrtne a sestrojí obraz jednoduchých těles v rovině

Ilustrační úloha

Popiš, z jakých základních těles je zobrazené těleso složeno.

Musím se přiznat, že váhám nad správnou odpovědí. Nevím, co chtějí autoři slyšet. Stačí odpověď "hranoly"? Co jsou "základní tělesa"?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Finální znění standardů ZŠ - M
PříspěvekNapsal: sob 23. črc 2011 10:04:47 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
Vzdělávací obor Matematika a její aplikace
Ročník 9.
Tematický okruh Nestandardní aplikační úlohy a problémy

Očekávaný výstup RVP ZV M-9-4-02
Žák řeší úlohy na prostorovou představivost, aplikuje a kombinuje poznatky a dovednosti z různých tematických a vzdělávacích oblastí
Indikátory 1. žák určí reálnou podobu trojrozměrného útvaru z jeho obrazu v rovině
2. žák popíše základní vlastnosti trojrozměrného útvaru podle jeho obrazu v rovině
3. žák využívá získané poznatky a dovednosti při řešení úloh z běžného života
Ilustrační úloha: ... Vpravo jsou tři hrací kostky postavené na sobě...

Možná je to hloupost, ale když stavím kostky na sebe, vždy je první ta vespod. Připadá mi nelogické na obrázku označit jejich pořadí shora dolů.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: