Dobrý den všem,
předně chci obligátně kolegyni Baumannové složit hold za odvahu k natáčení hodiny. Zároveň nechci vystupovat dle oblíbeného rčení "po boji je každý generálem", proto nejdříve vyzdvihnu pozitiva shlédnuté hodiny - líbí se mi, že paní kolegyně používá dostatek výukových materiálů a nezůstává pouze u jedné učebnice, i když to kvantum používaných materiálů může být někdy ke škodě, jak sama přiznává, ale niokdy není na škodu, když žáky "zásobíme" vícerým studijním materiálem. Dále velmi kvituji s povděkem, že paní učitelka na sebe "nestrhává" pozornost za každou cenu, což se někdy zejména gymnaziálním učitelům stává, tj. učitelé mluví, mluví a mluví

, aniž by ke slovu pustili své žáky,neb zapomínají, že výuka nemá být monologem učitele, nýbrž dialogem žáka a učitele.
Nyní pár slov o slabinách sledované hodiny - vzhledem k anotaci hodiny "Vítězný únor nebo komunistický puč" si nejsem jist, zda ve výuce padla odpověď na položenou otázku. Myslím, že jen menšina žáků by na základě odučené hodiny dokázala na tuto otázku správně odpovědět. Toto mi v té hodině chybělo nejvíce, tj. jak se komunisté nedemokratickými formami boje, přičemž umně vydávanými za demokratické, dostali k moci, jak měli všechno perfektně připravené, zinscenované, jak příslušníci nekomunistických stran naopak byli na tuto skrytou formu boje nepřipraveni, jak nechali prezidenta Beneše svým způsobem "na holičkách" atd. atd. Dále mi chyběla návaznost na dnešek a na současnou roli a činnost KSČM, pro kterou je 25. únor 1948 dosud vítězným únorem a "vítězstvím pracujícího lidu nad nenáviděným kapitalismem"...
Aleš Franc, VÚP Praha, toho času na neplaceném studijním volnu
