V tématu
S čím mají podle vás děti v matematice potíže? se několikrát objevilo, že to je soustředění a silná vůle.
Dá se s tím něco dělat přímo v matematice?
Co a jak s tím děláte?
Už také padl první námět:
Jana Petrů píše:
Já bych řekla, že se soustředěním, představivostí a vůlí vč. neochoty překonávat potíže. Proto co nejvíc pracujeme zpaměti, minimálně deset až patnáct minut v každé hodině (násobení dvouciferných čísel, řetízky - šňůra postupných početních úkonů s výsledkem až na konci, procenta, rovnice typu: myslím si číslo - když jej..., slovní úlohy řešené zpaměti pomocí zaokrouhlování a odhadu, dějepisné úlohy - kolik mu bylo, když bojoval tehdy a tam a narodil se xxxx, v geometrii řezy tělesy, otáčení, taky "rýsování" od ruky atd.). Když na delší dobu od toho upustím, rázem se zhorší i v "psané" matematice.
Co pomáhá u vašich žáků se soustředěním a trénováním vůle?