V diskuzi na téma matematiky prof. Hejného se diskuze začala stáčet k přípravě učitelů - jaké metody jsou jim na fakultě zprostředkovány a jaké ne. Dovolila jsem si toto téma vydělit. Zde jsou některé názory (kontext můžete najít zde
viewtopic.php?f=555&t=20845):
Radek Sárközi píše:
Nevím, jestli je dobré učit na VŠ matematiku pouze podle metody pana prof. Hejného.
Jana Blažková píše:
Používáme učebnice pana profesora spolu s dalšími, děti jsou spokojené, pojmenovaly si tuto matematiku jako přemýšlivou, mívají dobré výsledky v Matematickém klokanovi, ale ty měly i před tím. Nicméně je fakt, že v takto pojaté učebnici může pocítit velký úspěch i dítě, které při řešení běžných ( standardních) úloh selhává.
Jana Blažková píše:
Různými metodami můžeme dítěti pouze pomoci ta tajemství objevit. A přiznejme si, že pokud nemá i výborná metoda dobrého učitele, nic se nezmění a může to být i kontraproduktivní.
Radek Sárközi píše:
Můj názor je, že by se studenti VŠ měli seznámit s tím, jak se učí matematika na různých školách včetně alternativních. ... pan Hejný ale nepůsobí na všech pedagogických fakultách v ČR. Je tedy možné, že na některých VŠ se o jeho metodice budoucí učitelé nedozvědí vše potřebné? Případně se dozvědí vůbec nic? A nastává naopak situace, že se studenti v Praze nedozvědí nic o matematice v montessori?
Mgr. Zdeněk Sotolář píše:
Nejsem matematik, ale připadá mi zvláštní omezit na Pdf výuku pouze na jednu metodu.
Monika Josefíková píše:
...Budoucí učitelé by se měli seznámit s různými metodami výuky matematiky a to nejenom teoreticky, ale především prakticky...
Jana Petrů píše:
Zde je zajímavý text k tématu přípravy učitelů matematiky na fakultách:
http://www.ucitelske-listy.cz/2012/10/f ... 9+listy%29