Dobrý den, připojuji se k diskusi -
Naše mateřská škola již pět let má vypracované " standarty pro předškolní děti" ,ale nazýváme je " Podpůrný materiál pro tvorbu třídních vzdělávacích programů" / PM TVP /. Jsou zpracovány dle RVP a členěny pododbně jako ty, které nyní předkládáte. Jsou pro nás dobrým pomocníkem, jelikož podle nich vypracováváme týdenní témata v pěti oblastech. Jsou členěny do vzdělávacích cílů, nabídek a očekávaných výstupů, ale rozpracovány podrobněji než v základu, který dává současný RVP. Tvořila jsem ho pro svoje paní učitelky skoro 3 měsíce a vzájemně propojovala nabídky a kompetence, které se prolínají k daným cílům, ale i k určitým nabídkám a výstupům a obráceně a do dnešního dne s nimi paní učitelky pracují, zejména jsou přínosem pro začínající učitelky.
Tento materiál / PM TVP / mají paní učitelky na centrálním počítači v MŠ a při tvorbě tématických bloků jenom dle zvoleného tématu zkopírují dané cíle ,k nim přiřazené nabídky a zároveň přiřazené očekávané výstupu ,naplánují své téma tímto způsobem do všech 5 oblastí a zařadí k nim pouze činosti a hry, které k tématu chtějí s dětmi realizovat.Vzdělávají tak celou skupinu, či jednotlivce komplexně ve všech oblastech s konkétním záměrem.
Ráda bych s některou osobou, která vypracovává současné standarty ,naši pomůcku konzultovala a budu moc ráda, když se se mnou spojí.
Fišerová Šárka
kontakty najdete na
http://www.msvisnovka.cz