Dobrý den,
pokusím se odpovědět na Vaše otázky.
Osobně si myslím, že příprava na profesi pedagoga je náročná a neustálé sebevzdělávání je nutné i v průběhu vykonávání pedagogické profese. Možná jsem nesprávně pochopila váš dotaz, ale osobně si nemyslím, že 90% učitelek v MŠ je nekvalifikovaných!!! Kvalifikaci učitele MŠ řeší
§6 zákona o pedagogických pracovnících. O kvalifikaci učitele MŠ diskutujeme v sekci
Legislativa v MŠ Pokud však narážíte na rozdílné platové ohodnocení pedagogů s vysokoškolským a středoškolským vzděláním, musím vám sdělit, že finanční prostředky na ohodnocení pedagogů s vysokoškolským vzděláním „jdou“ z
Rozvojového programu MŠMT – posílení platové úrovně pedagogických pracovníků s vysokoškolským vzděláním, č.j. 29127-2010-26. Jak už sám název napovídá, finanční prostředky jsou určeny pouze pro vysokoškolsky vzdělané učitele (nikoli pro středoškolsky vzdělané, i když kvalifikované učitele).
Zde si můžete přečíst pokyn ministra, týkající se odměňování pedagogických pracovníků od 1.1.2011.
Pokud máte na mysli změnu školského zákona, jeho návrh můžete najít v
Knihovně připravované legislativy. Jedná se o Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 306/1999 Sb., o poskytování dotací soukromým školám, předškolním a školským zařízením, ve znění pozdějších předpisů č.j. 130/11.
V tomto návrhu se NEMĚNÍ! §34 (1), který říká, že „Předškolní vzdělávání se organizuje pro děti ve věku zpravidla od tří do šesti let.“ O tom, zda dvouleté děti do MŠ patří, či nikoliv, diskutujeme
zde. Najdete zde i odkazy na zajímavé články k této problematice.
Přeji hezký den.