Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Vztah standardů a RVP PV
PříspěvekNapsal: čtv 28. dub 2011 19:01:27 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. říj 2007 20:29:07
Příspěvky: 3433
V komentářích ke standardu zaznělo, že RVP je závazným materiálem a je v něm už všechno obsaženo.
Ale také že:
Bc. Michaela Gondeková píše:
Já si (naopak) myslím, že by tu klidně vedle RVP PV mohl být ještě jeden dokument, který by konkrétně a do hloubky vykládal RVP PV (už právě kvůli začínajícím učitelkám)... Proč by tu nemohl být trochu konkrétnější materiál, který napoví mladé učitelce v jakém tónovém rozsahu naučit děti písničku, co zařazovat do cvičení dětí, v jaké početním oboru se pohybovat atd. ...

Co si o tom myslíte?

_________________
Lenka Urbanová, hlavní moderátor
Inovujeme Metodický portál RVP.CZ - inovujeme.rvp.cz.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vztah standardů a RVP PV
PříspěvekNapsal: úte 03. kvě 2011 16:47:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 02. kvě 2011 20:46:49
Příspěvky: 3
Za pracovní tým, který se podílel na přípravě materiálu předloženého k diskuzi, bych ráda zdůraznila, že jsme vycházeli z následujících skutečností:
1. Předškolní vzdělávání v ČR není povinné.
2. RVP PV je rámcově závazný pro učitele (ne pro děti). Standardy PV tedy zpřesňují, činnosti a příležitosti, které by měly být dětem běžně nabízeny v rámci předškolního vzdělávání zejména z hlediska cílených, systematických a adekvátních metodických postupů.
3. Standardy PV nebyly v žádném případě tvořeny se záměrem testovat děti.
4. Děti očekávaných výstupů dosahují pod vedením učitele, který respektuje jejich individuální potřeby a možnosti.
5. Vztah Standardů PV a RVP PV spočívá v tom,
"že očekávané výstupy formulované v RVP PV představují zpravidla optimální úroveň, výstupy ve standardech – a stejně tak i vzdělávací nabídka - odpovídají tomu, co lze považovat za věku přiměřené a vhodné pro většinu dětí," což je detailněji popsáno v úvodu.

Všem, kteří se zapojí do veřejné diskuze velmi děkujeme a vážíme si jejich připomínek a námětů, které jsou podnětem pro další vývoj tohoto předloženého materiálu.
Jana Kropáčková


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vztah standardů a RVP PV
PříspěvekNapsal: pon 30. kvě 2011 9:45:16 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. říj 2007 20:29:07
Příspěvky: 3433
Vážení kolegové!
Ke dni 28.5.2011 skončila oficiální část veřejné diskuze.
Srdečně děkujeme za váš zájem a za podnětné příspěvky do diskuze!
Zároveň vás zveme do ostatních diskuzních fór sekce Předškolního vzdělávání, stejně tak i do dalších modulů portálu RVP.cz.
Lenka

_________________
Lenka Urbanová, hlavní moderátor
Inovujeme Metodický portál RVP.CZ - inovujeme.rvp.cz.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vztah standardů a RVP PV
PříspěvekNapsal: pon 23. dub 2012 17:47:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 23. dub 2012 17:27:24
Příspěvky: 1
Dobrý večer milé kolegyně,
můj názor po 35 letech praxe je, že se tak trochu díky standartům vracíme k dobré věci, která se neměla po revoluci rušit, ale zdokonalvat, však nám vypracovaný systém ve světě záviděli. Dobrá učitelka uměla pracovat s dětmi bez ohledu na to, jak to řídil stát. Měla konkrétní materiál a tvořila nadstavbu. A takové učitelky v MŠ jsou stále, jenom jsou hodně nejisté, jest-li to, co teď dělají, dělají dobře.
RVP PV je pouze orientační materiál a pod něj se shová jak pedagog, který umí, tak "lempl", zvláště, když dokáže dobře mluvit a hlavně psát. Mladé učitelky, které přijdou ze školy se v něm vůbec neorientují a neví co si mají pod pojmy dítě a tělo, dítě a ...... představit a jak je začlenit do vzdělávacího programu. Zatím se stále držíme osvědčené metody HV,VV,TV,... a na to nasazujeme cíle a úkoly, které odpovídají vybranému tématu.
Návrh standartů se mě líbí - je stručný, výstižný a dává prostor k uplatnění schopností pedagoga. Takto vypracovaný materiál je přehlednější.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vztah standardů a RVP PV
PříspěvekNapsal: úte 24. dub 2012 9:08:57 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. říj 2007 20:29:07
Příspěvky: 3433
Děkujeme za názor, paní Kdešová!

_________________
Lenka Urbanová, hlavní moderátor
Inovujeme Metodický portál RVP.CZ - inovujeme.rvp.cz.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vztah standardů a RVP PV
PříspěvekNapsal: čtv 26. dub 2012 5:55:00 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pon 18. kvě 2009 14:24:46
Příspěvky: 639
Ahoj všichni, tak jestli jsem to správně pochopila tak z názvu Standardy sešlo a materiál se nám jmenuje Konkretizované očekávané výstupy RVP PV a Desatero pro rodiče dětí předškolního věku nám zůstalo.
Na oba materiály se můžete podívat zde: http://www.msmt.cz/vzdelavani/predskolni-skolstvi

_________________
Míša G.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: