Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Standardy výstupů PV a připravenost dětí na vstup na ZŠ
PříspěvekNapsal: čtv 02. čer 2011 16:51:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 02. čer 2011 13:36:08
Příspěvky: 5
Je zcela samozřejmé, že standard výstupů předškolního vzděláván plní funkci orientační vzhledem k dětem a jejich postupu v rozvoji a učení. Nezanedbatelnou funkci však může mít pro studenty Učitelství vzhledem k výzkumům a otázkám zjišťujícím problémy v oblasti připravenosti dětí na vstup do základní školy. Konkrétním zaměřením na jednotlivé indikátory lze dojít určitě k nezanedbatelným výzkumným zjištěním, které stojí za to zveřejnit je a zamyslet se nad největšími úskalími se kterými se setkávají pedagogové na 1. stupni základních škol. Z vlastního výzkumu prováděného u předškolních dětí jsem identifikovala největší problémy v oblasti připravenosti dětí na vstup do základní školy v oblasti řeči a v oblasti grafomotoriky. Tyto problémy zaznamenávají i učitelé základních škol a určitě je namístě děti dobře připravit v těchto oblastech a ušetřit je tak námaze při plnění požadavků školy. Pedagogická profese učitelky mateřské školy by se jistě bez standardů předškolního vzdělávání obešla, ale neobejde se bez hlubokého zaujetí pedagoga vzhledem k dětem, k jejich překonávání případných obtíží, které pedagogové identifikují u této skupiny.Stále je však hodně pedagogů, kteří pracují se zaujetím a nadšením pro svou práci, hledají řešení, snaží se neustále se vzdělávat a dovedou se postavit doprostřed obtížím a problémům se kterými se ve své profesi setkávají. Mgr. Šárka Ptaková


Naposledy upravil Lenka Urbanová dne pát 03. čer 2011 9:04:20, celkově upraveno 1
úprava předmětu příspěvku


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: standardy výstupů předškolního vzdělávání
PříspěvekNapsal: čtv 02. čer 2011 17:15:34 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pon 18. kvě 2009 14:24:46
Příspěvky: 639
Milá Šárko,
to jste napsala moc hezky, souhlasím s Vámi. Jsem ráda, že Váš výzkum v DP potvrdil i mou soukromou domněnku, že v současné době jsou na tom děti předškolního věku nejhůře s grafomotorikou a vývojem mateřského jazyka. Proto se činnosti pro jejich rozvoj snažím co nejvíce v MŠ zařazovat, současně i s kooperativními činnostmi, které si myslím jsou rovněž velmi důležité.
Děkuji a přeji hezký den :P

_________________
Míša G.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: standardy výstupů předškolního vzdělávání
PříspěvekNapsal: pát 03. čer 2011 8:05:24 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 07. črc 2010 7:04:19
Příspěvky: 349
Mgr. Šárka Ptaková píše:
Z vlastního výzkumu prováděného u předškolních dětí jsem identifikovala největší problémy v oblasti připravenosti dětí na vstup do základní školy v oblasti řeči a v oblasti grafomotoriky.


Šárko, mohla byste zveřejnit třeba graf Vašeho výzkumu? Určitě by to zajímalo více osob a třeba by pomohl i při nějaké argumentaci ohledně zařazení logopeda apod.?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron