Zdeňka Valentová píše:
.. prima aplikace/webove stránky/programy .. které by se zaměřovali striktně na matematické představy(třídění, porovnávání, uspořádání, přiřazování, orientace v rovině, prostoru)
To nemáte normální situace, kde se uplatňují pojmy z počtů, jednoduché počítání, porovnávání, přidávání, ubírání, dělení, představy vyšší, nižší, dole, nahoře, pojmy hodně, nic, trochu, méně, více, atd?
Děti se umějí seřadit do dvojic, vědí, že mají dvě botičky, věcí co je jeden, jedna věc, co je hodně, umějí spočítat schody ze zahrady do šatny, když si hrají s nějakými předměty (kostičkami, korálky, pastelkami nebo jinými), tak vědí, kdo má víc a kdo mé méně, nebo jestli mají stejně, Vědí, že když si při svačině sednou na židličky a několik je prázdných, že někdo chybí, a mohou si vzpomenout kdo a přiřadit chybějícím dětem jména, umějí zatřídit osoby do kategorií (děvčátko, chlapec, dospělý a dělením na učitelky, rodiče, atd., i to jsou základy matematiky, nebo dokonce programování, pokud to tak chcete brát).
Třídění? Mohou si vybírat pastelky z krabice podle barev, mohou se postavit do řady podle velikosti nebo se jenom mohou poměřovat, kdo je větší a kdo menší. Když má někdo plné ruce a potřebuje si vzít ještě něco a odloží si to nebo to podá kamarádovi, aby mu to podržel, už máte základy programování, přesun dat u uložením proměnné do pomocné proměnné, aniž to vůbec kdy někdo tuší, že by i takovouhle samozřejmost mohl někda potřebovat. Uložení figurek od člověče nezlob se do krabice, spočítání, jestli jsou všechny, poznání kolik padlo při házení na kostce, i to jsou základní početní dovednosti. Čas - teď, včera, zítra, nikdy, vůbec, nikdo, nic, všechno, to jsou přirozené pojmy, které nějaký placatý elektronický dráteník s přiblblými zvuky a rádoby userfriendly ovládáním a pro někoho snad i líbivou grafikou nenahradí.
Nekažte dětem dětství a jejich rozvoj nějakou elektronikou. Vždyť mohou poznat jestli je věž z kostiček větší nebo menší, jestli na stejnou výšku stačí méně velkých kostek než větší množství malých kostiček.
Umějí udělat rovnou čáru klackem do písku, umějí křídou nakreslit kruh nebo dokonce na asfalt panáka a při házení kamínku poznají, jestli je ve vyznačeném čtverci nebo mimo a hned máte další matematické pojmy, pokud to tak chcete brát ale dětem to vůbec nenuťte. Jsou hravé a poznávají svět i bez hw a sw.
Omluvám se na příliš dlouhý text, ale je to z údivu nad snahou nacpat elektroniku i tam, kde to není vůbec nutné.