Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Matematické představy - aplikace, webové stránky
PříspěvekNapsal: stř 25. bře 2015 14:39:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 25. bře 2015 13:06:41
Příspěvky: 1
Holky a mohla bych se zeptat - neznáte nějaké prima aplikace/webove stránky/programy (ani ne tak pro IPad, jak bych potřebovala spíš něco do tabletu/pc s windowsy), které by se zaměřovali striktně na matematické představy(třídění, porovnávání, uspořádání, přiřazování, orientace v rovině, prostoru)

Děkuji


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Matematické představy - aplikace, webové stránky
PříspěvekNapsal: stř 25. bře 2015 15:55:10 
Zdeňka Valentová píše:
.. prima aplikace/webove stránky/programy .. které by se zaměřovali striktně na matematické představy(třídění, porovnávání, uspořádání, přiřazování, orientace v rovině, prostoru)

To nemáte normální situace, kde se uplatňují pojmy z počtů, jednoduché počítání, porovnávání, přidávání, ubírání, dělení, představy vyšší, nižší, dole, nahoře, pojmy hodně, nic, trochu, méně, více, atd?

Děti se umějí seřadit do dvojic, vědí, že mají dvě botičky, věcí co je jeden, jedna věc, co je hodně, umějí spočítat schody ze zahrady do šatny, když si hrají s nějakými předměty (kostičkami, korálky, pastelkami nebo jinými), tak vědí, kdo má víc a kdo mé méně, nebo jestli mají stejně, Vědí, že když si při svačině sednou na židličky a několik je prázdných, že někdo chybí, a mohou si vzpomenout kdo a přiřadit chybějícím dětem jména, umějí zatřídit osoby do kategorií (děvčátko, chlapec, dospělý a dělením na učitelky, rodiče, atd., i to jsou základy matematiky, nebo dokonce programování, pokud to tak chcete brát).

Třídění? Mohou si vybírat pastelky z krabice podle barev, mohou se postavit do řady podle velikosti nebo se jenom mohou poměřovat, kdo je větší a kdo menší. Když má někdo plné ruce a potřebuje si vzít ještě něco a odloží si to nebo to podá kamarádovi, aby mu to podržel, už máte základy programování, přesun dat u uložením proměnné do pomocné proměnné, aniž to vůbec kdy někdo tuší, že by i takovouhle samozřejmost mohl někda potřebovat. Uložení figurek od člověče nezlob se do krabice, spočítání, jestli jsou všechny, poznání kolik padlo při házení na kostce, i to jsou základní početní dovednosti. Čas - teď, včera, zítra, nikdy, vůbec, nikdo, nic, všechno, to jsou přirozené pojmy, které nějaký placatý elektronický dráteník s přiblblými zvuky a rádoby userfriendly ovládáním a pro někoho snad i líbivou grafikou nenahradí.

Nekažte dětem dětství a jejich rozvoj nějakou elektronikou. Vždyť mohou poznat jestli je věž z kostiček větší nebo menší, jestli na stejnou výšku stačí méně velkých kostek než větší množství malých kostiček.
Umějí udělat rovnou čáru klackem do písku, umějí křídou nakreslit kruh nebo dokonce na asfalt panáka a při házení kamínku poznají, jestli je ve vyznačeném čtverci nebo mimo a hned máte další matematické pojmy, pokud to tak chcete brát ale dětem to vůbec nenuťte. Jsou hravé a poznávají svět i bez hw a sw.

Omluvám se na příliš dlouhý text, ale je to z údivu nad snahou nacpat elektroniku i tam, kde to není vůbec nutné.


Nahoru
  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Matematické představy - aplikace, webové stránky
PříspěvekNapsal: stř 25. bře 2015 17:29:22 
Děkuji návštěvníkovi za výstižné vyjádření, máte můj plný souhlas.


Nahoru
  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Matematické představy - aplikace, webové stránky
PříspěvekNapsal: úte 14. dub 2015 18:28:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 11. dub 2015 16:16:46
Příspěvky: 4
Dobrý den.
Chápu obě strany. Za mě jsem byla dlouho odpůrcem techniky. Ačkoliv MŠ měla i PC pro děti, ale já s nimi raději pracovala osobě. Ale bohužel i školství musí jít s dobou. Hned napíši dále důvody.
Sama jsem vyzkoušela výukové programy, které máme v MŠ, nyní se seznamuji s tabletem a jeho možnostmi. PC ani tablet není dětem dostupný denně. Naopak, je to velká motivace. Jen bych chtěla říci, že tablet (nebo PC) je dětem dostupný - samostatně na něm pracují, tedy pod mým dohledem, třeba 1x za 14 dní a to v časovém omezení (5-10 minut).
U nás ve třídě to funguje následovně. Jsme speciální třída (převaha logopedických vad).
Věnujeme se ve třídě intenzivněji nějaké oblasti. Dokud není jeden krok zvládnut, nepokračuje do dalšího. Uvedu pro příklad geometrické tvary a prostorovou orientaci.
1) Vše nejdříve trénujeme v tělocvičně (denně je dostupná) - dáme švihadlo nad hlavu, stoupneme si na švihadlo, vedle, stoupneme si do kruhu, vedle čtverce, atd.
2) Při různých činnostech - kreslení, povídání, vycházky, šatna, komunikační kruh, lehárna, atd. Prostě kde vidíš kruh, jaký tvar máš v ruce, kdo sedí vedle Tebe, najdeme čtverec, modelujeme, přiřazujeme dle velikostí, barev, atd. Činnosti hodně tak, aby šly "vzít do ruky", skládají kostičky, obrazce, atd.
3) Přesun na plochu - tedy tvary kreslíme, vyhledávají se stejné na papíře, hledají velký x malý. doplňují tvary atd., vystřihují a lepí (třeba tvary do poličky podle pokynu) - jeden tvar předlepím a pak podle mých pokynů - vedle, pod, nad, mezi atd. lepí další tvary.
4) Po této činnost nastává technika. Často je to za splnění třeba týdenní či 2 týdenní práce (děti za správně splněné úkoly získávají razítka, hvězdičky - a za určitý počet mohou na techniku). Zde ale pracují velmi podobně jako na papíře. Tedy skládají kostičky podle vzoru, podle pokynu vyhledávají tvar, podle pokynů dávají hračky do poličky, dotýkají se předmětů (např. sáhni na hvězdičku uprostřed - a jsou tam 3 vedle sebe).

A proč jsem začala s technikou? Nebyl to žádný "příkaz" od vedení. Naopak. Vedení když vidělo práci s technikou, začalo uvažovat o nákupu. Sama jsem ale říkala, že není nutnost mít techniku v každé třídě.
Sama jsem začala tablet využívat na sluchové hry - mám několik aplikací na zvířecí zvuky ale i zvuky z koupelny, domácnosti. Na základě programu v tabletu máme i kartičky - děti slyší zvuk, zvednou kartičku a já pak ukáži, zda je stejný obrázek. Dále jsou i některé řečové programy, dítě si sáhne na mikrofon, řekne co vidí na obrázku a po chvíli slyší správnou výslovnost a poté hned svojí. Musím uznat, že se děti více snaží, než když mluví se mnou a jsou stále opravovány. Zrovna tento program (aplikaci) mám asi z 6 oblastí a to už je slušná zásoba slov. Toto děti velmi baví, střídají se a během pár minut se vystřídají všechny děti.

Část rodičů se i sama ptá, co třeba dětem do tabletu pořídit, co procvičujeme. Ano, jsou dva protipóly, někteří rodiče k PC, tabletu dítě posadí, aby měli klid ale část to má také jako motivaci a chtějí, aby se dítě rozvíjelo.

Není to o tom, že každé dítě přijde ráno do MŠ, dostane tablet a na celé dopoledne u něj sedí. Tedy, alespoň u mě ve třídě ne. Opravdu tuto techniku beru jako doplněk, rozšíření možností - některé aplikace dělám zas naopak dětem "do ruky", třeba když jim něco nejde a já to zkusím z techniky.
Než dám aplikaci dětem, sama zkouším, jestli opravdu rozvíjí, upevňuje to, co já sama chci.

Ještě abych odpověděla na původní dotaz. Nedávno jsem si stáhla aplikaci do tabletu (android) Jdu do školy a prostorová orientace.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: