Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se

Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Informovanost o nástrahách internetu v MŠ
PříspěvekNapsal: pát 18. čer 2010 14:26:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 25. kvě 2010 13:56:49
Příspěvky: 2
Dobrý den,
myslíte si, že by se už v mateřské škole měly děti dozvídat o nástrahách internetu, o nevhodných stránkách a o nevhodnosti trávení většiny volného času u obrazovky počítače? Měly by tuto úlohu plnit také učitelky v MŠ, nebo myslíte, že je to v tomto věku pouze záležitost rodičů? A měli by vůbec k této činnosti učitelé dostatek materiálů, možná i vědomostí?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Informovanost o nástrahách internetu v MŠ
PříspěvekNapsal: úte 22. čer 2010 23:56:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:57:04
Příspěvky: 79
Ta otázka je velmi sugestivní. Přímo naznačuje, jakou odpověď očekáváte. Je zcela jisté, že již v MŠ je třeba o těchto problémech s dětmi mluvit. Je důležité, aby od malička vědely, že je to svět stejný, jako ten reálný, a že jsou v něm kromě užitečných věcí též věci špatné.
Podle mého názoru by správný učitel MŠ měl dělat též propagaci bezpečného internetu mezi rodiči. On je ten, kdo s nimi přichází do styku, a měl by být schopen poradit, jak zabezpečit svůj domácí počítač proti nevhodným materiálům. I v případě, že rodiče jsou spolu s dětmi u počítače, se nějaký základní filtr vyplatí. Vřele doporučuji, aby se rodiče i ve vyšším věku snažili mít přehled, co jejich děti na počítači dělají.

_________________
Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D.
UK PedF, KITTV - Učitelský Spomocník


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Informovanost o nástrahách internetu v MŠ
PříspěvekNapsal: stř 23. čer 2010 8:27:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 23. čer 2010 8:09:17
Příspěvky: 1
Samozřejmě souhlasím, že informovanost u dětí v MŠ by měla být. Vůbec v dnešní době, kdy u počítače sedí děti, sotva začnou mluvit. Nicméně si to neumím moc představit v praxi. Nepoznala jsem MŠ, ve které by děti pracovaly na PC. Což je podle mě dobře. Jak by to tedy mělo probíhat? Teoreticky? A co se týká vědomostí, tak se obávám, že dost učitelek v MŠ má mnohem méně zkušeností s PC než kdejaký předškolák.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Informovanost o nástrahách internetu v MŠ
PříspěvekNapsal: stř 23. čer 2010 20:41:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. čer 2009 21:09:00
Příspěvky: 1230
Vendulo, díky za podnětnou otázku takříkajíc do pranice - jak by to tedy mělo/mohlo probíhat?
Jak již předškolní děti seznamovat s tímto tématem? Pouze přes rodiče? Nebo to jde ještě jinak?

_________________
Lucie Slejšková
EDUin
www.eduin.cz, www.rodicevitani.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Informovanost o nástrahách internetu v MŠ
PříspěvekNapsal: čtv 24. čer 2010 9:10:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 23. čer 2010 18:04:33
Příspěvky: 2
Dobrý den, také se zapojím do diskuze. Zaujalo mě téma internet v MŠ, tak zkusím připojit svůj názor. Určitě je dobré, když mateřinky konzultují s rodiči, jak jejich dítě tráví čas. A tedy i jestli mají přístup na Internet a jak ho jejich ratolesti využívají. Pokud je učitelka aktivní, může si vyhledat stránky věnované dětem a ty pak sdělit rodičům, jakou aktivitu tam shledá za užitečnou. Jestli je v MŠ počítač připojený k Internetu, může se učitelka v rámci skupiny pokusit o lekci, v níž zjistí, co děti umí a jak na tom doma řádí. Pokud je všímavá, určí úroveň předškoláka a když uvidí, že je velmi sběhlý, může rodiče avizovat o možném riziku.
Určitě je žádoucí, aby se děti v tomhle oboru začaly vzdělávat co nejdříve a ne až na druhém stupni ŽŠ, kde tomu tak bylo dřív. Také záleží na vybavenosti školky a vzdělání učitelky, ale to se jistě bude zlepšovat. Dnešní příprava učitelů je daleko více spojena s informačnimi technologiemi, než tomu bylo před desítkou let.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: