Diskuzní fórum https://diskuze.rvp.cz/ |
|
IT vybavení MŠ a jeho využití https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=565&t=4445 |
Stránka 3 z 3 |
Autor: | Janek Wagner [ pon 23. led 2012 16:49:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: IT vybavení MŠ a jeho využití |
Jana Kneřová píše: Zrovna jsem se na G+ dočetla, že v jedné škole využívají interaktivní dataprojektor BenQ . Na interaktivní projektory se hodí přísloví "Nejsme tak bohatí, abychom mohli kupovat laciné věci!" Jejich technologie nevyhovuje dnešním požadavkům, nepodporuje například zpracování více dotyků-multitouch. V případě BenQ jde navíc o kombinaci laciného projektoru s laciným senzorem, takže je v konečném důsledku předražený.
Máte někdo zkušenost z mateřiny? |
Autor: | Jana Kneřová [ úte 24. led 2012 7:49:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: IT vybavení MŠ a jeho využití |
Janek Wagner píše: Jana Kneřová píše: Zrovna jsem se na G+ dočetla, že v jedné škole využívají interaktivní dataprojektor BenQ . Na interaktivní projektory se hodí přísloví "Nejsme tak bohatí, abychom mohli kupovat laciné věci!" Jejich technologie nevyhovuje dnešním požadavkům, nepodporuje například zpracování více dotyků-multitouch. V případě BenQ jde navíc o kombinaci laciného projektoru s laciným senzorem, takže je v konečném důsledku předražený.Máte někdo zkušenost z mateřiny? No vida, zase jsme o něco chytřejší. Ale řeknu vám, čert aby se v tom vyznal. |
Autor: | Janek Wagner [ úte 24. led 2012 9:09:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: IT vybavení MŠ a jeho využití |
Jana Kneřová píše: Ale řeknu vám, čert aby se v tom vyznal. Doporučuji malý seriál Interaktivní tabule v roce 2011:http://www.ceskaskola.cz/2011/02/jan-wa ... -roce.html http://www.ceskaskola.cz/2011/03/jan-wa ... -roce.html http://www.ceskaskola.cz/2011/05/jan-wa ... -roce.html |
Autor: | Jana Kneřová [ úte 24. led 2012 18:49:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: IT vybavení MŠ a jeho využití |
Díky, to se opravdu hodí. Takže milé kolegyně, pokud právě přemýšlíte nad tím, zda pořídit tu či onu technologickou vymoženost, určitě se vám níže uvedený seriál článků bude hodit, abyste se rozhodly správně. |
Autor: | Pavlína Hublová [ úte 24. led 2012 20:15:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: IT vybavení MŠ a jeho využití |
Ještě bych přidala blog Jak nejlépe využít interaktivní tabuli, který byl postupně plněn praktickými články o interaktivních tabulích. Třeba i zde načerpáte zajímavé informace. |
Autor: | Lenka Jiříčková [ pon 11. lis 2013 22:29:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: IT vybavení MŠ a jeho využití |
Dobrý den, právě píši práci související s médii v mš. Zaměřuji se na využití médií v mš, jak se s nimi zachází pro rozvoj dítěte, jak ovlivńují chování dítěte ve vztahu ke hře, učení, ve kterých výchovně vzdělávacích oblastech se s nimi dítě setká atd. Bohužel se mi nedaří najít literaturu potřebnou ke zpracování. Máte někdo nějaký tip na knihu, článek atd. Předem děkuji za pomoc. |
Autor: | Návštěvník [ úte 12. lis 2013 11:31:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: IT vybavení MŠ a jeho využití |
Dítě v MŠ by mělo především poznávat svět, ostatní děti, naučit se s nimi hrát, spolupracovat, domlouvat, hovořit, naučit se běžnému řádu průběhu dne, poslouchat pokyny paní učitelky a řídit se jimi, aby nebyl chaos a aby se děti mohly věnovat společným aktivitám - jít společně na procházku nebo na svačinu a ne aby některé odmítalo a narušovalo společně prožívaný pobyt ve školce. Má se naučit hrát s normálními hračkami, zpívat písničky a říkat říkanky vlastním hlasem, poslouchat normální jednoduché hudební nástroje (piano, housle, flétnu, harmoniku) a ne syntetické nepřirozené zvuky z kejbordů a džinglů z televize a rádia, nebo příšerné nepřirozené zvuky jednoduchých i sofistikovaných elektronických klávesových hudebních nástrojů a syntezátorů, kde není možné původ zvuku poznat, což bývá u mnohých účel a zcela zcestný. Má se naučit rytmus tleskáním nebo ťukáním do dřívek nebo na tamburinu, cvičit v rytmu podle tleskání a tamburiny, tančit podle zpěvu nebo hudby z normálního hudebního nástroje, který vidí a slyší. Pokud má být ve školce nějaká IKT, pak snad jen velkoplošná obrazovka pro promítnutí pečlivě vybraných multimediálních záznamů - příroda (veverka, lesní a domácí zvířata a jejich zvuky, které v okolí nejsou a dítě je nemá možnost vidět a slyšet), možná i dětské telefonky, aby se děti naučily správně telefonovat a vést rozhovor, pro paní učitelky jako pomůcka MP3 nebo CD přehrávač se zesilovačem a reproduktory pro přehrávání vybraných písniček, hlavně jako hudební doprovod k nácviku zpěvu podle hudby, a to je vše. Žádné počítače pro děti. Možná tak ještě některé vhodné polytechnické hračky simulující skutečná zařízení - dětskou kalkulačku s tlačítky číslic a displejem, aby děti viděly, že se po stisknutí tlačítka objeví podobný obrázek (číslice) na displeji, nebo hračku vozítka ovládaného tlačítky tam-zpět-otočit-stop. Vyvarujte děti předčasného zabřednutí do používání berliček moderních elektronických zařízení a spoléhání se na ně, bez nichž (nebo když se vypne proud)se svět najednou zastaví a nic nefunguje (v obchodu nejdou pokladny, neprodává se, nejezdí výtahy, nejdou telefony, internet, lidé jsou zmatení a nevědí jak se normálně žije). |
Stránka 3 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |