Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

IT vybavení MŠ a jeho využití
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=565&t=4445
Stránka 3 z 3

Autor:  Janek Wagner [ pon 23. led 2012 16:49:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: IT vybavení MŠ a jeho využití

Jana Kneřová píše:
Zrovna jsem se na G+ dočetla, že v jedné škole využívají interaktivní dataprojektor BenQ .
Máte někdo zkušenost z mateřiny?
Na interaktivní projektory se hodí přísloví "Nejsme tak bohatí, abychom mohli kupovat laciné věci!" Jejich technologie nevyhovuje dnešním požadavkům, nepodporuje například zpracování více dotyků-multitouch. V případě BenQ jde navíc o kombinaci laciného projektoru s laciným senzorem, takže je v konečném důsledku předražený.

Autor:  Jana Kneřová [ úte 24. led 2012 7:49:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: IT vybavení MŠ a jeho využití

Janek Wagner píše:
Jana Kneřová píše:
Zrovna jsem se na G+ dočetla, že v jedné škole využívají interaktivní dataprojektor BenQ .
Máte někdo zkušenost z mateřiny?
Na interaktivní projektory se hodí přísloví "Nejsme tak bohatí, abychom mohli kupovat laciné věci!" Jejich technologie nevyhovuje dnešním požadavkům, nepodporuje například zpracování více dotyků-multitouch. V případě BenQ jde navíc o kombinaci laciného projektoru s laciným senzorem, takže je v konečném důsledku předražený.

No vida, zase jsme o něco chytřejší.
Ale řeknu vám, čert aby se v tom vyznal.

Autor:  Janek Wagner [ úte 24. led 2012 9:09:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: IT vybavení MŠ a jeho využití

Jana Kneřová píše:
Ale řeknu vám, čert aby se v tom vyznal.
Doporučuji malý seriál Interaktivní tabule v roce 2011:

http://www.ceskaskola.cz/2011/02/jan-wa ... -roce.html

http://www.ceskaskola.cz/2011/03/jan-wa ... -roce.html

http://www.ceskaskola.cz/2011/05/jan-wa ... -roce.html

Autor:  Jana Kneřová [ úte 24. led 2012 18:49:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: IT vybavení MŠ a jeho využití

Díky, to se opravdu hodí.
Takže milé kolegyně, pokud právě přemýšlíte nad tím, zda pořídit tu či onu technologickou vymoženost, určitě se vám níže uvedený seriál článků bude hodit, abyste se rozhodly správně.

Autor:  Pavlína Hublová [ úte 24. led 2012 20:15:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: IT vybavení MŠ a jeho využití

Ještě bych přidala blog Jak nejlépe využít interaktivní tabuli, který byl postupně plněn praktickými články o interaktivních tabulích. Třeba i zde načerpáte zajímavé informace.

Autor:  Lenka Jiříčková [ pon 11. lis 2013 22:29:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: IT vybavení MŠ a jeho využití

Dobrý den, právě píši práci související s médii v mš. Zaměřuji se na využití médií v mš, jak se s nimi zachází pro rozvoj dítěte, jak ovlivńují chování dítěte ve vztahu ke hře, učení, ve kterých výchovně vzdělávacích oblastech se s nimi dítě setká atd. Bohužel se mi nedaří najít literaturu potřebnou ke zpracování. Máte někdo nějaký tip na knihu, článek atd. Předem děkuji za pomoc.

Autor:  Návštěvník [ úte 12. lis 2013 11:31:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: IT vybavení MŠ a jeho využití

Dítě v MŠ by mělo především poznávat svět, ostatní děti, naučit se s nimi hrát, spolupracovat, domlouvat, hovořit, naučit se běžnému řádu průběhu dne, poslouchat pokyny paní učitelky a řídit se jimi, aby nebyl chaos a aby se děti mohly věnovat společným aktivitám - jít společně na procházku nebo na svačinu a ne aby některé odmítalo a narušovalo společně prožívaný pobyt ve školce.

Má se naučit hrát s normálními hračkami, zpívat písničky a říkat říkanky vlastním hlasem, poslouchat normální jednoduché hudební nástroje (piano, housle, flétnu, harmoniku) a ne syntetické nepřirozené zvuky z kejbordů a džinglů z televize a rádia, nebo příšerné nepřirozené zvuky jednoduchých i sofistikovaných elektronických klávesových hudebních nástrojů a syntezátorů, kde není možné původ zvuku poznat, což bývá u mnohých účel a zcela zcestný.

Má se naučit rytmus tleskáním nebo ťukáním do dřívek nebo na tamburinu, cvičit v rytmu podle tleskání a tamburiny, tančit podle zpěvu nebo hudby z normálního hudebního nástroje, který vidí a slyší.

Pokud má být ve školce nějaká IKT, pak snad jen velkoplošná obrazovka pro promítnutí pečlivě vybraných multimediálních záznamů - příroda (veverka, lesní a domácí zvířata a jejich zvuky, které v okolí nejsou a dítě je nemá možnost vidět a slyšet), možná i dětské telefonky, aby se děti naučily správně telefonovat a vést rozhovor, pro paní učitelky jako pomůcka MP3 nebo CD přehrávač se zesilovačem a reproduktory pro přehrávání vybraných písniček, hlavně jako hudební doprovod k nácviku zpěvu podle hudby, a to je vše. Žádné počítače pro děti.

Možná tak ještě některé vhodné polytechnické hračky simulující skutečná zařízení - dětskou kalkulačku s tlačítky číslic a displejem, aby děti viděly, že se po stisknutí tlačítka objeví podobný obrázek (číslice) na displeji, nebo hračku vozítka ovládaného tlačítky tam-zpět-otočit-stop.

Vyvarujte děti předčasného zabřednutí do používání berliček moderních elektronických zařízení a spoléhání se na ně, bez nichž (nebo když se vypne proud)se svět najednou zastaví a nic nefunguje (v obchodu nejdou pokladny, neprodává se, nejezdí výtahy, nejdou telefony, internet, lidé jsou zmatení a nevědí jak se normálně žije).

Stránka 3 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/