Dobrý den Eliško,
moc pěkná otázka k zamyšlení pro všechny učitelky MŠ. Striktně dodržovat zásady bezpečnosti nebo podporovat fyzický rozvoj a kreativitu dětí? Obojí je v MŠ prioritou, že?
Já bych jen citovala z publikace
Dětská hřiště a zahrydy v přírodním stylu:
"Na jednom velkém veřejném dětském hřišti v Londýně personál zjistil, že počet úrazů rapidně klesl, když byl dospělým zakázán vstup. Neustálé zasahování vystrašených dospělých, jejich ustavičné „Dávej pozor!“, „Ne, nech toho!“, „Pojď, já ti pomůžu“ vzbuzovalo v dětech nejistotu a odvádělo jejich pozornost. Děti, které se na svou hru koncentrují a kterým je umožněno sbírat vlastní zkušenosti, většinou
dokáží své schopnosti realisticky odhadnout.
Pouští se pouze do takových riskantních situací, jež také mohou zvládnout.Dávají na sebe pozor.
Co na to říkáte?
Také bych doporučila k přečtení (a prohlédnutí fotografií
) publikaci:
Ekoškolky a lesní mateřské školy:
"Každé
dítě si může najít strom, na který dokáže vylézt, větev, kterou přeskočí, rostlinu, kterou umí určit."