Zdravím, Míšo,
my vycházíme při své práci z RVP PV, ten je alfa a omega všeho. Ale naše pracovní verze, se kterou pracujeme víc a která je nám vodítkem, je "Kurikulum podpory zdraví v MŠ". Je to podrobnější a konkrétnější verze RVP. Myslím si, že práce v MŠ s takovýmto programem se v podstatě moc neliší od těch ostatních. Ale určitá specifika tam určitě budou - heterogenní uspořádání tříd, propagování zdravého stylu života, možnost rodičů zúčastnit se kdykoliv programu ve třídě s dítětem, úzká provázanost školy a rodiny, aj. Ale to jsou věci, které se dají zavést i do ostatních MŠ a určitě se tomu tak děje. Učitelky učící na takové škole musí s programem absolutně souhlasit, nebo odejít jinam. No a - co si budem povídat, všechny raději souhlasí, že. Takže ono to není zas tak horké, jak to vypadá. Tohle bych asi psát neměla, ale já lhát nedokážu.
Také by mne zajímaly alternativní styly v edukačním procesu na jiných MŠ. Podělíte se o ně?
Bohunka T.