Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Adaptační kurzy
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=573&t=18059
Stránka 2 z 2

Autor:  Mgr. Zdeněk Sotolář [ sob 18. čer 2011 12:07:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Adaptační kurzy

Pavlína Hublová píše:
Návštěvník píše:
Takže je dobře nechat to na vůli učitele, ale rozhodně není správné kantory do podobných akcí nutit za každou cenu, protože ne všichni jsou ochotni zúčastnit se a nést svou kůži na trh a mohly by vzniknout i konflikty právní povahy.


Děkuji za reakci.
Souhlasím s Vámi, že podobné akce by se měly nést v duchu dobrovolnosti (a to i ze strany žáků a rodičů). Chtěla bych věřit, že pryč je doba, kdy se jezdilo na podobné akce povinně (např. vychovatelky ŠD musely minimálně 1x ročně vyjet na švp, bezdětné pak i několikrát).
Nabízí se otázka, jestli má ředitel právo nutit učitele do podobné akce (pokud jsou kurzy začleněny do švp, pak má škola povinnost takovou akci minimálně nabídnout rodičům, je to tak?). V případě že ne, jak má ředitel zajistit výjezd, když mu učitel prostě odmítne?

S tím souvisí i Vaše další myšlenka... Myslela jsem si, že adaptační kurzy jsou nejen o tmelení kolektivu, ale také "poznání se" s třídním. Pokud ten nejede, pak trochu postrádám dost velkou část naplnění cíle. Pletu se?


Nutit myslím právo nemá už proto, že takovou akci (pracovní cestu) řádně nezaplatí. Jak se píše výše, mohou nastat konflikty právní povahy (pracovní doba, přesčasy). Ale adaptační kurz bez třídního je opravdu nesmysl.

Autor:  Pavlína Hublová [ sob 18. čer 2011 13:53:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Adaptační kurzy

Řešení?
Co takhle "adaptační kurz" pouze v prostorách mimo školu? Bez výjezdu a přespávání, pouze "v pracovní době"?
Mělo by to smysl?

Autor:  Alena [ sob 18. čer 2011 15:30:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Adaptační kurzy

Ještě k tematice adaptačních kurzů. Zapomíná se na jednu důležitou věc. Každý třídní učitel je jiný, ten, komu vyhovuje poznávání žáků na společném pobytu s noclehem, určitě uvítá být s dětmi 24 hodin denně. Jsou ovšem i tací, kteří skutečně tuto možnost nechtějí využít, po mnohaleté praxi si dovoluji tvrdit, že dokážu dítě poznat i v rámci školních aktivit a nepotřebuji k tomu žádný adaptační kurz. Navíc by mi to hodně zkomplikovalo můj soukromý život, protože nežiji skutečně pouze školou. Musím si po pedagogické práci odpočinout, odreagovat se, zkrátka vypnout. Myslím si, že ideální je forma, kterou využívá moje kolegyně. Adaptační kurz dvoudenní, mimo školu sice ano, ale v terénu v okolí školy, spolupracuje s pracovnicí PPP, která jí pomáhá, aby se děti během dvou dní formou her a společných aktivit poznali. Ovšem po 13. hodině kurz končí, děti odcházejí domů a druhý den se pokračuje. Když byla tlačena do toho, aby s dětmi byla i přes noc, odmítla s tím, že v noci mají děti spát, že nevidí žádný smysl v tom, aby s nimi někde "přespávala". Je třeba se zamyslet, co je smyskem kurzu, a ne jezdit za každou cenu jenom proto, že je to móda a že to školy dělají. V našem školství je to dost často ode zdi ke zdi a smysl a účel se často opomíjí. K otázce zda může vedení školy učitele k pobytu na kurzu nutit odpovídám že ne, pokud dotyčnému brání v této aktivitě rodinné či osobní důvody. Alena, 25 let praxe.

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/