Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Otázky do ONLINE DISKUZE v Dimdim – 14. 6. 16:00 – 16:45
PříspěvekNapsal: pát 03. čer 2011 7:12:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 20. kvě 2009 14:15:52
Příspěvky: 252
ONLINE DISKUZE

Termín: 14. 6. 2011
Čas: 16.00 – 16.45
Téma: Virtuální hospitace – Francouzský jazyk: Francouzské revoluce a passé composé
Místo natáčení: Gymnázium Jiřího Ortena, Kutná Hora
Ročník: kvarta
Vyučující: Mgr. Alena Literová
* videozáznam najdete zde

Diskuzní místnost bude otevřena od 15.45 na této adrese pro online diskuzi: >> ZDE <<
Aby bylo možné předejít případným technickým obtížím, doporučujeme vstoupit do místnosti nejpozději 5 minut před začátkem diskuze.

Vyučovací hodinou francouzského jazyka vás provede Dr. PhDr. Renáta Listíková z Katedry francouzského jazyka a literatury Pedagogické fakulty Karlovy univerzity, která zpracovala odbornou analýzu hodiny. Na vaše písemné dotazy bude odpovídat také Mgr. Alena Literová z Gymnázia Jiřího Ortena v Kutné Hoře, která výuku připravila. Moderátorem diskuze bude Mgr. Tomáš Pavlas.

Hlavní prezentující během diskuze hovoří. Pro účast v diskuzi je tedy nutné zajistit si příjem zvuku – reproduktory nebo sluchátka.

Své otázky a postřehy můžete psát před online diskuzí do tohoto tématu pomocí tlačítka odpovědět.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Otázky do ONLINE DISKUZE v Dimdim – 14. 6. 16:00 – 16:45
PříspěvekNapsal: pon 13. čer 2011 14:32:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 13. čer 2011 14:00:17
Příspěvky: 1
Dobrý den,
nejprve vyjadřuji uznání za perfektně odvedenou hodinu. Děti pěkně pracovaly, je vidět, jak jsou paní magistrou vedeny a jak mají zažité různé druhy práce. Seznámení s novou gramatikou bylo příjemné, nenáročné a nedirektivní - žádné: dneska se naučíme tuto gramatiku, pište si. Velmi mi to připomíná západní typ vyčování, kdy studenti gramatiku elicitují a snaží se pochopit sami. Není úplně běžné, že se gramatika takto probírá, proto oceňuji, že paní magistra takto děti vede.
V komentáři paní doktorky je spousta postřehů k hodině, nicméně jen zlomek z nich jich opravdu metodického rázu.
1.Že studenty není slyšet je spíše problém technický a ne metodický
2.Kdyby měl učitel vždy zopakovat, co žák řekl, nikam by se s výkladem a prací nedostal. Po každé žákově chybě vysvětlovat gramatiku je metodicky nesprávné, odrazuje to studenty od mluvení. Tomu se jistě dá věnovat v jiném typu hodiny (opakovací, gramatické testy, zkoušení, etc.)
3. Přednáška z dějin v hodnocení paní doktorky mi připadá zbytečná, paní magistrra dějiny jistě zná a vyprávění o dějinách je zřejmě náplň některé jiné hodiny, případně výuky metodou CLIL (po domluvě s vyučujícím dějepisu)
4. Každá hodiny má své rezervy, občasné nepřesnosti ve vyjadřování vyučujícího jsou pro studenty nepostřehnutelné, zopakování na konci hodiny by bylo jistě příjemné, ale jak zazvoní, studenti prostě vypínají, takže by to bylo kontraproduktivní.

Děkuji za ukázku zdařilé hodiny. Nováková


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Otázky do ONLINE DISKUZE v Dimdim – 14. 6. 16:00 – 16:45
PříspěvekNapsal: pon 13. čer 2011 21:03:18 
Dobrý den! S potěšením se připojuji k předchozímu kladnému hodnocení hodiny. Rovněž mě zarazila řada soudů z "odborného" posudku k hodině. Je jisté, že v hodině, již zachycují kamery, nelze hodnotit jednotlivosti, nýbrž celkový styl práce učitele a reakce žáků na něj. Na základě obojího si uděláme dobrou představu o tom, jak vypadá výuka v delším časovém horizontu: žáci jsou subjektem vyučování, hodiny tráví v činnosti, gramatiku vyvozují samostatně, bravurně rozumějí pokynům v cizím jazyce, učení se jazyku a komunikace v něm je evidentně těší. Děkuji za inspirativní hodinu a českému školství přeji více takových Učitelek.
Jiří Posselt


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: